Avondeten drama

<p>Mijn zoontje van ruim 18 maanden eet ‘s avonds heel slecht. Hij weigert warm te eten. We proberen het elke avond maar hij weigert al ruim een maand. We geven nu soms twee broodjes en dat eet hij wel. </p><p>Al veel soorten eten geprobeerd. Warm, koud, gepureerd, los, ander bord, met of zonder bestek. Niks helpt. Ook het eten dat hij eerder prima luste, weigert hij nu. </p><p>Ik maak mij zorgen dat het zo lang duurt. Komt hij zo geen voedingsstoffen tekort? </p><p>Herkent iemand dit? Iemand nog tips? Moet ik iets aanvullends geven? En wat te doen als dit nog lang aanhoudt? </p>
 
Ik zou me niet druk maken... weet niet hoelang hij weigert maar dit is een fase.
Ik zou hem wel gewoon brood geven als hij dat wel wil eten... proberen over 2 dagen weer. Ook niet dwingen werkt averechts, 
 
Mijn zoontje is nu 2 en wil soms ook niet eten dan smeer ik ook gewoon Een broodje.
 
Een fase kan een week duren soms 2.. En anders probeer je overdag wat groente te geven... 
Succes
 
Ik heb een peuter die vanaf 1,5 jaar slecht at. Wij gingen de strijd niet aan. Gaven haar wat ze wel lustte. Toen ze twee jaar was, kregen van cb het advies dat wij bepalen wat ze eet en zij bepaald zelf hoeveel ze ervan eet. Soms eet ze dus niks, behalve het toetje. Heeft ook geen honger de volgende dag. Als je bang bent voor tekort komen van voedingstoffen, kijk dan of ander broodbeleg dit kan verhelpen of bepaalde tussendoortjes. Ik geef weleens wortels om te snoepen.
 
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga eens proberen in de middag warm eten te geven. Misschien helpt dat. Met zn handjes eten wil hij het liefste en mag hij ook. Groente overdag gaan ook moeilijk. Komkommer soms. Wortel spuugt ie uit. 
Ik probeer mij voor te houden dat het “een fase is” die wel weer over gaat maar aangezien het zo lang duurt, vind ik dat moeilijk. 
 
Wij zitten al ruim een half jaar in deze fase. Altijd weinig druk om proberen te maken en de praat dingen die ze wel eet wat vaker te maken. De regel die wij hebben is minstens 1 hap doorslikken voordat ze yoghurt mag (zo proeft ze iig de smaak van het eten). Nu langzamerhand merken we dat ze wat meer wil proberen.
Het kan even duren maar het is echt een fase 
 
Ik zou hem hetzelfde voorzetten als wat jullie eten en hem verder ‘negeren’ wat eten betreft. En ondertussen zelf wel lekker eten en met je man/vriend kletsen... niet de nadruk op het niet willen eten leggen. En wat betreft voedingsstoffen, je kunt rond half 4/4 uur in de middag een monkeyplatter proberen met wortel, tomaat, komkommer en wat kaas, nootjes oid. En na het eten ook gewoon een gezond toetje aanbieden.
Komt vanzelf weer...  
 
Hier heeft deze fase een jaar geduurd, regelmatig is dochter zonder avondeten op bed gegaan. Tijdens het eten koken mag ze tv kijken. Dan bied ik altijd iets van wortel, komkommer, tomaat of paprika aan. Dat gaat meestal wel op, heeft ze iig iets van groente gehad.
Verder niet gedwongen en van de ene op de andere dag was het over. Ze eet nu weer met smaak haar bord leeg.
 
 
Terug
Bovenaan