Avondeten drama

Hier begon het al met een maand of 9, uiteindelijk hebben we besloten dat zoonlief het eten krijgt dat wij eten en anders krijgt ie alleen zijn toetje.
Hij word niet gedwongen zijn bord leeg te eten, hij is nu inmiddels 3 en wil nog steeds niet altijd eten. Het probleem voor hem is dat ie niets anders krijgt en op zijn toetje moet wachten tot wij klaar zijn met eten.
Ik hoop voor je dat het snel beter word!
Groetjes Siska.
 
Mijn nichtje had hetzelfde probleem met haar zoontje. Zij is toen bij de kinderarts geweest en die raadde aan geen ander eten te geven dan wat je zelf eet.
geef je kindje 15-20 minuten de tijd, eet het niet dan eet het niet. Hou dit een paar weken consequent vol. Dan gaat je kindje vanzelf eten. Probeer geen ander eten te geven want dan leer je aan dat ze mogen weigeren en alleen eten wat ze lekker vinden. Maak je over de voedingstoffen niet druk, komt vanzelf en als je kindje te kort komt gaan ze vanzelf meer eten, zo zit het lichaam in elkaar.
 
Dank voor alle tips. Inmiddels eet hij soms weer wat mee gelukkig. De andere dagen probeer ik mij er niet druk om te maken. (A)
 
Terug
Bovenaan