Avondeten??? Echt niet!!

Hoi hoi allemaal

Even een vraagje weer. Stef eet geweldig goed van van alles en nog wat...behalve zijn avondeten. Er zijn drie potjes die hij wel lekker vindt, en verder is het een drame. Lippen stijf op elkaar...uitspugen, huilen... Wat moet ik nou?? Ik heb ook al eens zelf gekookt en dat wilde hij toen ook niet.... Ik ga het vandaag wel weer roberen, maar heb weinig hoop. Iemand misschien goeie ideeen of tips over hoe ik dit moet aanpakken? Ik wil toch eigenlijk niet alleen maar die potjes geven die hij lekker vindt.....

Liefs Annet

Hee Annet,

Niet om je te beschuldigen of wat dan ook hoor maar ben je zelf niet te gestresst. Dat voelt Stef wel aan namelijk. Als jij hem zo'n potje geeft die hij niet lekker vind en je bent al een beetje 'down' omdat je toch weet dat het een drama wordt, dan wordt het dat ook. Probeer ook bij de 'vieze' potjes de gezelligheid erin te houden. Speel spelletjes... zoals hapje voor papa... hapje voor mama enz... Als Tyche een keer geen hap meer wil zing ik 'kedeng kedeng" van Guus Meeuwis. Ze moet dan lachen en dan frot ik de lepel erin. Gefopt!
Als ik me vergis in je 'stressen' dan neem ik alles terug maar je moet het sowieso niet verkeerd oppakken maar zo zou ik zijn als het eten niet ging snappie?
Succes, meer tips heb ik niet ... je kan evt een ander merk proberen??

Groetjes Kirsten

Hoi hoi

Hee, ik ben niet zo snel beledigd hoor...haha. Maar lief dat je zo voorzichtig bent..
Ik ben juist volgens mij vrij rustig bij zijnj avondhapje. Ik ben ook niet zo moeilijk...
Enne...spelletjes enzo doe ik ook wel. Alleen dan gaat hij dus na een tijdje echt huilen en vaak spuugt hij het gewoon weer uit.... Ik doe dan inderdaad het hapje voor pape, enne zingen en vragen "waar is de poes". Vind ie normaal allemaal erg leuk, maar na een paar keer trapt hij daar ook niet weer in. Dan gaat direct na het lachje zijn mondje op slot... Ook andere merken heb ik geprobeerd, maar wil ook niet erg lukken... Vandaag duik ik maar weer eens de keuken in.. misschien lust ie mijn eten inmiddels wel.... Wel bedankt voor je hulp trouwens...haha

Iemand anders nog een gouden tip??

Liefs Annet

Delano vond ook niet alle potjes je van het laat ik maar zeggen. wat wij dan deden was gewoon een hapje van ons eten proberen stukje aardappel, bruin boontje... nu moet ik zeggen dat hij zowat alles met ons mee eet en de potjes laat staan. Ik gebruik ze nu voornamelijk als wij zelf iets makkelijks eten of iets halen, en dan de potjes die hij wel lekker vind.
Succes!

groetjes kim\

Avondeten was bij Lukas ook altijd een ramp en idd ik was daar door super gestressd.

Op een gegeven moment heb ik die knop gelukkig wel om kunnen zetten.

Nog steed is avondeten geen favoriet bij Lukas maar het meeste eet hij wel. Op een geven moment ben heb ik mijn kookkunsten beperkt tot twee hapjes en die continue geven. pas op het moment dat hij deze echt goed at ben ik andere smaken gaan toevoegen. Mijn advies is dus toch probeer het gewoon met de potjes die je hebt en voeg af en toe een andere smaak toe. Je kan ook afwisselend een lepetlje van wat hij lekker vind, en dan een lepetje van iets wat hij niet lekker vind.

Ook heb ik Lukas tijden lang gefopt met op de tip van het leppeltje een klein beetje fruithapje te doen, zodat dat het eerste is wat hij proeft.

en zoals je al doet, veel afleiding!

Hoi,

Ik ben een tijdje niet geweest omdat mijn computer stuk was, en in die tijd is chelsey ook ziek geweest, buikvirus, en nu wil ze sinds die tijd ook haar warm eten niet meer, alleen bruine bonen gaat wel, maar ook niet van harte...ik weet ook niet wat het is, fruithapje gaat echt super, maar die warme hap. Ik ben nu sinds gisteren maar weer begonnen met de potjes van 4 maanden om weer rustig aan de smaakjes te wennen, maar ze houdt ook stijf haar mondje dicht,   en ook haar aan het lachen proberen te maken  lukt ook niet meer in, en het rare is dat ze het eerst heel lekker vond...ik heb dus geen tip voor je maar weet dat je niet alleen   ebnt, hier is het dus ook drama.

Groetjes Elise mv Chelsey 23-9-06

Helemaal eens met Tess84..

Daarbij had ik vorige week voor Kay macaroni voor 8 mnd..
Meneer sabbelde de saus er af en van die elleboogjes ging hij kokke haha..
Hij spuwde ze dus weer uit.

Na een paar hapjes gestopt, een ander potje gegeven en toen at hij wel.
Deze week opnieuw macaroni gekocht (hij moet er maar aan wennen, welliswaar rustig aan). Met een beetje afleiding, een hoop gelach en gekke bekken genoot Kay ineens ontzettend van zijn macaroni. Zelfs de elleboogjes geen enkel bezwaar en huilen als de lepel niet snel genoeg kwam.

Je moet je kindje zeker niet dwingen met eten wat ze niet lekker vinden. Ze moeten ook wennen aan bepalde smaken. Maak daarom eerst een half potje warm en "probeer" dit op een speelse manier te geven met vooral veel geduld. Eet hij niet? wordt het een drama? Geen probleem! Maar iets klaar wat hij wel lust en probeer het de volgende dag weer rustig opnieuw met de andere helft van het potje.

Een kindje dwingen tot eten lukt niemand en je verliest daardoor je geduld en raakt geirriteerd. Hou het voor beide "gezellig" en los het bv op bovenstaande manier op. Zo doe ik het in ieder geval en het werkt super!

Het kan inderdaad eventjes duren voordat je kleine gemakkelijk gaat eten, dus nog heel eventjes volhouden!!

Esmé mv Kay

Ps: Mocht je eens merken dat je je geduld gaat veriezen of iets geirriteerd wordt (wat iedere mama herkend), vraag je man dan of hij het even van je overneemt..
Je zult zien dat dit dan ook ineens een positief effect geeft!!

Succes!!

Hoi meiden

Bedankt voor jullie reacties. Het doet me goed.
Intussen zit ik alleen wel nog steeds met ons "eetprobleem" haha
Woensdag moeten we weer naar het cb, dus we zingen het nog even uit,
maar als iemand nog iets weet wat we nog niet hebben geprobeerd???

Liefs Annet

Terug
Bovenaan