Avondeten??? Echt niet!!

hoi hoi,

Ik ken het probleem, sinds Julian ziek is doet hij ook ineens moeilijk over het avondeten. Terwijl hij daarvoor er van smulde, wel at hij altijd maar ene half potje, maar met smaak.
Nu heb ik vnvond weer een 4 maanden potje gegeven en die at hij zo op!Je zou kunnen proberen eerst weer een paar dagen een 4 maanden potje, daarna de 6 maanden potjes die hij lekker vindt en dan weer degene waar hij moeilijk over doet. Misschien doorbreek je dan het patroon...zo gaan wij het ook proberen.
Oh ja en ook heel vreemd, hij werd ineens boos als ik hem eten in de wipstoel wilde geven...als ik het op schoot gaf dan at hij ineens wel...waar daar voor logica achter zit??

Succes!

Oh ja en sommige kinderen zijn echte brood eters en sommige echte warme eters, daar kan je niet altijd wat aan doen...

liefs leetje 1981

hoi,
kayleigh had het zelfde probleem, ze kreeg potjes en gewoon zelf gekookt eten maar op een gegeven moment wou ze het allebei niet meer, gillen en slaan.
maar ik geef haar nu zelf gekookt eten, ongeprakt gewoon in grove stukken en laat haar zelf eten. ik geef haar steeds een stukje en als ze die op heeft nog een, dit kan met groente, aardappels, pasta  en vlees. tussendoor stop ik nog wat geprakt in haar mond met een lepeltje. dit gaat hartstikke goed, het wordt wel een rommeltje, maar het is nog gezellig ook want ze eet gewoon met ons mee.
groetjes steffie

Wil even jullie mening weten....
Ik had zo bedacht:
Ik geef Stef 1/3  potje (meer krijg ik er toch niet in..) van wat hij niet wil...
En daarna krijgt hij een half potje wat hij wel lust.... Op die manier kost het me niet zoveel potjes, en kan hij misschien beter wennen.... Of is het nou juist niet goed om hem toch steeds " zijn zin te geven" door hem toch maar het "lekkere" eten te geven....???

Liefs Annet
P.s. bedankt allemaal!!!

Ik denk dat dat prima is hoor. Misschien als je het allebei al warm hebt kun je beginnen met een lekker hapje, dan 3/4 lekker 1/4 vies, dan half half, dan 1/4 lekker en 3/4 vies (wat ie ondertussen misschien al lekker vind) en dan een hele hap vies. Misschien vind ie het best lekker hoor! Als ie maar even kan wennen.
Eten moet leuk blijven, dus gewoon vaak aanbieden en dan ook wat lekkers geven.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan