avondfles

mn dochter krijgt de avondfles al niet meer sinds dat ze 6 maanden was.... Maar als ze erom zou vragen zou ze hem gewoon krijgen hoor. Het komt nu ongeveer eens per maand voor dat ze iets wil drinken voor het slapen, maar dan krijgt ze sap of iets dergelijks.....

Ze is nu trouwens 13,5 maand.....
 
mijn oudste was verknocht aan zijn melkfles voor slapen gaan (vanaf 1 jaar gewone melk) en wij zijn hem gewoon blijven geven. Ik zorgde ervoor dat hij overdag dan minder zuivel dronk. Toen hij 2,5 jaar was, hoefde hij hem opeens niet meer en zijn we gestopt...
 
onze dochter van 18 maand krijgt ook nog lekker een flesje melk voor het slapen gaan, pap ben ik meegestopt toen ze volledig met de pot mee at (1 jaar).

Ze heeft hem echt nodig en kijkt er echt naar uit, ik vind het prima, nog even een lekker knuffemomentje op de bank.

Mijn tantezeggertje (de oudste) had tot 4 jaar de melkfles (?) nog 's avonds...hij mocht hem hebben tot de jongste (nu 2) hem niet meer wou...en dat is nu ongeveer 2 mnd geleden...ze lagen dan met hun 3-en, van 2-, 3-, en 4jaar oud in bed van mijn broer met flesje melk en een boekje hun rustmoment voor het slapen gaan te pakken...nou heerlijk toch!!!
 
Dan blijf ik dit gewoon geven totdat hij er geen zin meer in heeft. Ik zie het eigenlijk ook wel een beetje als rustmomentje en aankondiging voor bedtijd. Bedankt voor jullie reactie!
 
Thomas (10 mnd) gaf twee weken geleden zelf aan er geen behoefte meer aan te hebben, hij slaapt ook prima zonder.

Als een kindje over de hele dag genomen genoeg eet redden ze het wel zonder. Ik zou eens proberen zonder, maar ze kunnen het zo gewend zijn dat je dat met één nachtje niet weet en je er wel een weekje mee door moet gaan.

Ik dacht dat de stelregel voor de maximum leefdijd altijd was: tot ze kiesjes krijgen.
 
Mijn dochter is nu 2 jaar. Zij krijgt ook nog een fles 's avonds. Ze vraagt er ook echt naar als ze moe is. "mama ga je flesje maken?" Het is echt zo'n rust moment. Zolang zij er behoefte aan heeft, laat ik het lekker zo. Het CB vraagt er bij mij trouwens niet eens naar.

Vraag me alleen even af. Geven jullie gewone melk opgewarmt of groei/peutermelk?
 
Onze dochter gaf ook aan met 8 maanden geen melk meer te willen maar als zij wel een flesje zou willen voor het slapen gaan dan zou ze het krijgen hoor.

Hier is het nog een schaaltje halfvolle yoghurt + vanille vla. Heeeeeeeerlijk vind ze dit.
 
mijn dochter is 22 maanden en krijgt ook nog een papfles voordat ze naar bed gaat, ze vind het lekker en slaapt er goed op, dat is voor mij een goede reden om door te gaan, zolang ze nog wil en mede omdat ze een slechte eter is en `s avonds weinig van de warme maaltijd binnen krijgt, weet ik dat ze toch met een volle maag naar bed gaat.

soms geeft ze zelf aan de fles niet te moeten, nou ja dan niet, dat gaat ook goed..

dus gewoon lekker blijven geven, voorlopig, zolang hij dat lekker vind

succes
 
Terug
Bovenaan