Avondhap

Hier geef ik ook al een tijdje stukjes omdat ze niet meer gevoerd wil worden. Sommige dingen eet ze beter dan andere, maar ze krijgt altijd een toetje na. Ik gebruik vaak recepten uit een kookboek voor haar leeftijd, dat vind ze meestal wel lekker. Ze krijgt ook wel eens aardappels, vlees, groente. Doe er dan vaak appelmoes bij of een zelfgemaakt kerriesausje over de groente. Dan eet ze het alweer beter. Verder is gehakt (hamburger of balletjes) favoriet en vissticks. En hier gaan gebakken aardappeltjes beter dan gekookt. 
Maar ben er wel achter dat ze sowieso goed slaapt. Maakt niet uit of ze alles opgegeten heeft of niet. 
Verder laat ik haar trouwens dr gang gaan met het eten. Als ze niet meer hoeft dan merk ik het wel en soms ligt er meer op de grond dan op dr bord maar ook dat hoort erbij. Schenk daar verder geen aandacht aan want dan vind ze het leuk en blijft ze het op de grond gooien. 
@Joessie: ik kook voor m'n dochter zoutloos. Gebruik wel andere kruiden. Maar als ik denk dat het niet geschikt is voor haar dan schep ik voor haar alvast uit de pan voordat bijv de saus erdoor gaat. Ze heeft een keer iets wat zout op dr patat gehad en heeft de hele avond en nacht dorst gehad dus dat doe ik echt niet meer. Ik merk trouwens wel dat m'n dochter beter avond eet sinds de voeding voor het slapen eraf is. Op die leeftijd weten ze dat ze toch nog wat krijgen dus waarom zouden ze dan alles opeten van de warme hap. En ik eet altijd tegelijk met haar, dan gaat het ook beter. 
 
Dank voor de tips! Ik merk idd dat samen eten vaak wel beter gaat en ik denk dat we die fles maar eens moeten gaan afbouwen. Merk ook dat ik het doe ‘voor de zekerheid’ omdat hij nog niet zo kang doorslaapt en ik bang ben dat hij anders wakker wordt. Maar zit vooral in mijn hoofd denk ik haha.
 
Wat leuk die zoektocht. Onze dochter slaapt gelukkig ook altijd goed. Of ze nu minder of veel gegeten heeft.
Vanavond ging het weer goed. De knolselderij-pompoen-wortel puree met zalm vond ze lekker. Eerst met de lepel en de rest van het bord met de handjes. Daarna nog wat met ons mee gegeten. 
Fijn en leuk om al die tips te lezen. Wij koken wel zoutloos maar en met verse kruiden. Dat kan ze prima mee eten. 
Succes allemaal. 
 
Bij een ander forum gelezen over de monkey-plate. Een bakje met verschillende hapjes zoals groenten/fruit/boterham/etc. Deze heb ik vanochtend en vanmiddag op tafel gezet. Een eigen bakje waar ze uit mag smikkelen. En.....ze gaat zelf naar het bakje toe en eet tussen het spelen door het bakje leeg. Geweldig idee. 
 
Crazy ik zou niet met yoghurt als beloning gaan werken.
Ze eten echt wel wat ze nodig hebben. Zelf hebben we ook wel eens minder trek toch?
Bij ons krijgt ze altijd yoghurt ongeacht hoeveel ze gegeten heeft.
Ze is er dan echt op aan het wachten en kan het ook niet over mn hart verkrijgen haar dan niks te geven.
 
Niempje, het is ook niet bedoeld als beloning. Twijfelde alleen of zij het als beloning zou zien of erop wacht tot ze yoghurt krijgt. Ze kreeg het toch al niet iedere avond. Maar dan laat ik dat los. Wat er in gaat, is goed. Geen druk?
 
Terug
Bovenaan