Avondje uit

Gisteren ben ik voor het eerst een avondje weg geweest. Onze dochter is ruim 2 maanden nu. Ik geef bv dus had gekolfd. Onze dochter eet 's avonds erg vaak dus ik had 3 voedingen klaar staan. Ze heeft iedere 2 uur 150 cc op. Ze weeg 5 kilo en eet nog 8x per dag dus dat zou meer dan voldoende moeten zijn.
Mijn man heeft heel de heel de avondje met een huilend kindje gezeten... Steeds een half uur na het eten begon ze. Honger kan ze niet hebben gehad denk ik, gezien het bovenstaande. Mijn man had niet het idee dat ze krampjes had, ze heeft gewoon goed geboerd... alleen rondlopen hielp. Hij had het idee dat het kwam omdat ik weg was.
Ik vond het erg vervelend, voor mijn man natuurlijk maar ook omdat ik zelf nu niet meer met een lekker gevoel weg ga.

Hebben jullie hier ervaring mee?? Kan een kind van 2 maanden mama missen? Of zou het zijn dat ze het troostende effect van de borst heeft gemist, omdat ze de fles kreeg? Of zou het toch te weinig voeding zijn geweest?
Hoe doen jullie dat trouwens met de hoeveelheid, als je meerdere voedingen nodig hebt?

Daarop aansluitend nog een vraagje over kolven: als ik kolf is dat bijv. max 70 cc.(meer lukt niet)  Zit daar dan al wel achtermelk bij? Want ik dacht wellicht dat het daar aan ligt.

Een beetje veel vragen ineens maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Marieke

Hoi
Het kan van alles geweest zijn, ook toeval. Net nu jij een avondje uit ging! Dat zul je nooit te weten komen. De enige manier is, om gewoon af en toe uit  te blijven gaan, of je kind uit handen te geven. Dat is heel gezond, en dan huilt ze maar! Jij gaat niet met een lekker gevoel weg, dat moet je ook leren. (ik weet niet of het je eerste is?) Het is heel logisch dat je dan een wat naar gevoel hebt. Ik denk dat je daar wel aan went.
Ze is gewend om de borst te krijgen, dat troost tevens. Nu kreeg ze de fles, voor de eerste keer??? Je zal dus misschien van af nu elke dag een keer de fles moeten geven, dan went ze er aan.
Tja, dit zijn ook maar gewoon wat dingen die in mij op komen, misschien heb je er toch hele andere ideeen over, of je kan er misschien iets mee!
Succes in ieder geval!

Hoi sjana1,
Bedankt voor je reactie!
Het is m'n 2e... en ze heeft al regelmatig een flesje gehad. Misschien is het inderdaad wel wat jij zegt, toeval. Ik denk dat ik me daar maar aan vast ga houden en lekker weg blijf gaan. Mocht het dan weer gebeuren kan ik dan altijd nog gaan uitvinden waar het aan ligt natuurlijk.

Hoi Marieke,

Of het toeval is weet ik niet. Afgelopen zaterdagavond ging mijn vriend een avondje weg, gewoon naar een verjaardag om de hoek dus niet ver ofzo. Ik heb de hele avond met een huilend kind gezeten tot hij thuiskwam. Eerlijk waar. Ik geef ook borstvoeding en dacht dat mn kind honger had maar dat kon het niet zijn want die at heel regelmatig. Krampjes waren het volgens mij wel maar toen papa thuiskwam waren die over haha...ik bedoel maar

Het kan toeval zijn geweest ook bij mij maar het was wel heel typisch.

Ik kan trouwen niet wennen aan weggaan al is het voor een avondje met het idee dat mijn kind huilt om mij. En natuurlijk kan een baby je missen. Baby's weten een hoop hoor. Ze weten echt gewoon bijna alles wat er aan de hand is. Het is mijn derde en bij de andere 2 (al 8 en bijna 7) heb ik dat ook nooit gekund. Ik denk dat het helemaal ligt aan hoe je bent. Ik geniet niet van mn avond als mn kind niet happy is.

Groetjesss Peet

Hoi,

Ik heb zelf een dochtertje van 9 weken (mijn eerste) en die is op het moment heel erg "naar mama" alleen ik krijg haar echt snel getroost dus ik denk wel dat ze jou miste. Zeker weten doe je dat natuurlijk niet

over de afgekolfde melk; je kunt dat zien als je het even in de koelkast bewaard, de volle, vettere melk drijft dan als het ware bovenop de eerste melk, je moet het voor het opwarmen dan ook even een beetje schudden. Dus dat is misschien een manier om het even een keer te checken?.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Linda

quote: petratjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 16:17:20'));

Hoi Marieke,

Of het toeval is weet ik niet. Afgelopen zaterdagavond ging mijn vriend een avondje weg, gewoon naar een verjaardag om de hoek dus niet ver ofzo. Ik heb de hele avond met een huilend kind gezeten tot hij thuiskwam. Eerlijk waar. Ik geef ook borstvoeding en dacht dat mn kind honger had maar dat kon het niet zijn want die at heel regelmatig. Krampjes waren het volgens mij wel maar toen papa thuiskwam waren die over haha...ik bedoel maar

Het kan toeval zijn geweest ook bij mij maar het was wel heel typisch.

Ik kan trouwen niet wennen aan weggaan al is het voor een avondje met het idee dat mijn kind huilt om mij. En natuurlijk kan een baby je missen. Baby's weten een hoop hoor. Ze weten echt gewoon bijna alles wat er aan de hand is. Het is mijn derde en bij de andere 2 (al 8 en bijna 7) heb ik dat ook nooit gekund. Ik denk dat het helemaal ligt aan hoe je bent. Ik geniet niet van mn avond als mn kind niet happy is.

Groetjesss Peet

Hoi Peet,

Haha, das inderdaad erg toevallig!
Inmiddels denk ik wel dat het inderdaad toeval was... gisteren had ze nl. weer zo'n avond en toen was ik gewoon thuis. De enige manier om haar te sussen was aanleggen! Ik heb dat dus maar gedaan, tegen de adviezen in, want sussen aan de borst zou niet mogen?! (nou, als het haar helpt dan doe ik het gewoon hoor) Ik heb die dingen niet voor niets van moeder natuur gekregen, haha.
Ze heeft dus zo ongeveer heel de avond gedronken. Dan sliep ze weer 5 minuten en dan ging ze weer op zoek. Je zou denk dat het niet kan maar ze dronk echt, geen getutter (raar woord). Uiteindelijk viel ze om 23 uur echt in slaap, heb ik haar in bed gelegd  en sliep tot vanochtend 7.15 uur. Onbegrijpelijk toch?
Misschien is het meer mama-honger, zoals in het Oei ik groei-boek, ken je dat?
Vanochtend had ze het nog steeds, ze valt ook alleen maar in slaap met haar gezicht tegen mijn blote borst aan... als ik haar weg leg is het brullen. Nu ligt ze weer rustig te slapen! (en moet ik haar zometeen aankleden en in de wagen leggen om grote broer van school te gaan halen...wat zonde!)
Is dit ook allemaal herkenbaar voor jou? Ik kan hier wel iedere dag een ander topic aanmaken want met een borstgevoede baby is geen 1 dag hetzelfde... ;-)
Hoe oud zijn jouw kids? En jongens/meisjes?

Groetjes!
Marieke

quote: Mama Kleine Korte reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 19:01:52'));

Hoi,

Ik heb zelf een dochtertje van 9 weken (mijn eerste) en die is op het moment heel erg "naar mama" alleen ik krijg haar echt snel getroost dus ik denk wel dat ze jou miste. Zeker weten doe je dat natuurlijk niet

over de afgekolfde melk; je kunt dat zien als je het even in de koelkast bewaard, de volle, vettere melk drijft dan als het ware bovenop de eerste melk, je moet het voor het opwarmen dan ook even een beetje schudden. Dus dat is misschien een manier om het even een keer te checken?.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Bedankt voor je reactie.
Dat van de vet bovenop ken ik inderdaad... maar ik kan natuurlijk niet zien of dat genoeg is?!
Op wat voor tijdstip kolf jij meestal? Ik meestal 's ochtends maar ik heb wel eens het idee dat de melk dan minder vet is...

Groetjes Marieke

PS (Leuk)spannend allemaal he, met de eerste?? Proficiat in ieder geval nog! Hoe heet ze?

Hoi,

Dat wat jij beschrijft klinkt mij in de oren als clusteren. Baby's rond die leeftijd hebben dat tussen 17.00 en 23.00 uur. Mijn beide dochters (nu 4 jr en 8 mnd) hadden dat rond die leeftijd ook bijna elke avond. Ik installeerde me op de bank met een boek, eten en drinken. Het huishouden liet ik maar voor wat het was. Mijn man hielp gelukkig ook mee. Hij was tijdelijk mijn bediende, hahaha... Maar op een gegeven moment was het over.
Succes en geniet van haar.

Terug
Bovenaan