Avondje uit

quote: Irene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-01-2009 13:39:36'));

Hoi,

Dat wat jij beschrijft klinkt mij in de oren als clusteren. Baby's rond die leeftijd hebben dat tussen 17.00 en 23.00 uur. Mijn beide dochters (nu 4 jr en 8 mnd) hadden dat rond die leeftijd ook bijna elke avond. Ik installeerde me op de bank met een boek, eten en drinken. Het huishouden liet ik maar voor wat het was. Mijn man hielp gelukkig ook mee. Hij was tijdelijk mijn bediende, hahaha... Maar op een gegeven moment was het over.
Succes en geniet van haar.

Hoi Irene,
Toevallig kwam een vriendin van me daar vanochtend ook mee... ik heb ook ergens gelezen dat rond 10 weken weer een regeldagje (of dagjes) komt en dat is ze nu dus ik denk dat dat gewoon toevallig de avond begonnen is dat ik weg was!
Vanavond heb ik eigenlijk een vergadering maar die heb ik maar afgezegd. En het huishouden inderdaad... het is een zooitje, hihi. Maar we doen het er maar even mee.
Bedankt voor je reactie, laat me weer een beetje meer relaxen.

Groetjes Marieke

Irene, hoelang duurde dat bij jou???????? Begin een beetje moe te worden want ze begint het ook overdag te doen... en mijn borsten doen pijn, lijkt wel of ze ook 2x zo hard zuigt!

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-01-2009 14:42:28'));

quote: petratjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 16:17:20'));

Hoi Marieke,

Of het toeval is weet ik niet. Afgelopen zaterdagavond ging mijn vriend een avondje weg, gewoon naar een verjaardag om de hoek dus niet ver ofzo. Ik heb de hele avond met een huilend kind gezeten tot hij thuiskwam. Eerlijk waar. Ik geef ook borstvoeding en dacht dat mn kind honger had maar dat kon het niet zijn want die at heel regelmatig. Krampjes waren het volgens mij wel maar toen papa thuiskwam waren die over haha...ik bedoel maar

Het kan toeval zijn geweest ook bij mij maar het was wel heel typisch.

Ik kan trouwen niet wennen aan weggaan al is het voor een avondje met het idee dat mijn kind huilt om mij. En natuurlijk kan een baby je missen. Baby's weten een hoop hoor. Ze weten echt gewoon bijna alles wat er aan de hand is. Het is mijn derde en bij de andere 2 (al 8 en bijna 7) heb ik dat ook nooit gekund. Ik denk dat het helemaal ligt aan hoe je bent. Ik geniet niet van mn avond als mn kind niet happy is.

Groetjesss Peet

Hoi Peet,

Haha, das inderdaad erg toevallig!
Inmiddels denk ik wel dat het inderdaad toeval was... gisteren had ze nl. weer zo'n avond en toen was ik gewoon thuis. De enige manier om haar te sussen was aanleggen! Ik heb dat dus maar gedaan, tegen de adviezen in, want sussen aan de borst zou niet mogen?! (nou, als het haar helpt dan doe ik het gewoon hoor) Ik heb die dingen niet voor niets van moeder natuur gekregen, haha.
Ze heeft dus zo ongeveer heel de avond gedronken. Dan sliep ze weer 5 minuten en dan ging ze weer op zoek. Je zou denk dat het niet kan maar ze dronk echt, geen getutter (raar woord). Uiteindelijk viel ze om 23 uur echt in slaap, heb ik haar in bed gelegd  en sliep tot vanochtend 7.15 uur. Onbegrijpelijk toch?
Misschien is het meer mama-honger, zoals in het Oei ik groei-boek, ken je dat?
Vanochtend had ze het nog steeds, ze valt ook alleen maar in slaap met haar gezicht tegen mijn blote borst aan... als ik haar weg leg is het brullen. Nu ligt ze weer rustig te slapen! (en moet ik haar zometeen aankleden en in de wagen leggen om grote broer van school te gaan halen...wat zonde!)
Is dit ook allemaal herkenbaar voor jou? Ik kan hier wel iedere dag een ander topic aanmaken want met een borstgevoede baby is geen 1 dag hetzelfde... ;-)
Hoe oud zijn jouw kids? En jongens/meisjes?

Groetjes!
Marieke

Wie heeft jou wijsgemaakt dat je niet aan de borst mag sussen?
Waar denk je dat die borsten voor zijn???
Gewoon aanleggen als dat je kind troost hoor! Waarschijnlijk is je kindje gewoon een beetje aan het regelen.

Ik weet inmiddels dat het niks te maken heeft met mijn afwezigheid en dat het toeval was. Ze begon die avond gewoon met clusteren en daar is ze nu enkele dagen flink mee bezig. Komt goed dus! Bedankt voor jullie adviezen, het heeft me er doorheen geholpen.

Hoi Marieke,

Dat verschilt echt per kind. Het regelen kan de ene keer maar 1 dag zijn en de andere keer een week. Dat verschilde bij mijn twee kindjes ook erg. Wat ik deed, was er aan toegeven en dan ben je veel relaxter. Tenminste bij mij was dat zo.
Ik weet dat het vermoeiend kan zijn en soms zag ik het ook niet zitten.
De jongste is pas geleden ziek geweest en ze is nu nog steeds hangerig en wil steeds bij mij zijn. Ik denk dat ze ook last heeft van doorkomende tandjes. De laatste tijd troost ik haar dus ook met de borst en dan is ze weer tevreden.

Irene

Terug
Bovenaan