Avondklok en bevallen

Een vraag waar ik als hoogzwangere over aan het piekeren ben. Misschien weet hier iemand al wat beter hoe het zal zijn als er een avondklok komt. Ik zal dan in de avond of nacht prima naar het ziekenhuis kunnen omdat het duidelijk zal zijn wat er aan de hand is. Alleen voor mijn zoontje komen mijn ouders die moeten 20 minuten rijden. Moet ik hier dan vantevoren wat voor regelen?

Ik merk dat ik er erg mee bezig ben. Ik weet dat nog helemaal niet zeker is of er een avondklok komt en wanneer de bevalling begint ;) en zal, mocht het zo zijn, ook informatie inwinnen bij rivm. Maar hoop dat er misschien mensen zijn die al wat meer zijn ingelicht.

Ik zou mij er echt niet druk om maken. Dat er iemand voor je kind komt zodat jij in het ziekenhuis kunt bevallen. Dat is toch logisch. Ook in een niet corona tijd, zonder avondklok. Hij kan toch niet mee de verloskamer in. Ik zeg het een beetje droog in de hoop dat je er de humor van kunt inzien. Dit is toch onnodige stress voor jou. App je ouders je zwangerschaps verklaring waar duidelijk je uitgerekende datum vermeld staat. Mochten je ouders dan savonds onderweg zijn en zich moeten verantwoorden dan is het gelijk duidelijk.  Wellicht beval je wel overdag. Spannend hoor vrouw 

@nika, dank voor je reactie. Haha, ik zie er zeker de humor van in. Als je mijn bericht leest, lijkt het alsof ik over van alles aan het stressen ben, maar dat is niet zo hoor (echt niet ;) ben heel relax). Maar denk dat dit idee nog een laatste ‘zwangerschapspaniekmoment’ opleverde.
Dank voor de tip van de zwangerschapsverklaring, daar had ik nog niet eens aan gedacht

Oh nee hoor! Ik kan het me voorstellen. Je hebt al zoveel aan je hoofd. Zware laatste loodjes en je wilt alles goed geregeld hebben. Met een 1e kind heb je dit “probleem” natuurlijk ook niet

Ik vind dat idee van die zwamgerschapsverklaring een goede. En anders vecht je later de eventuele boete aan met het geboortekaartje. Ook mooi verhaal voor later ?

Je stuurt je ouders een appje over dat t is begonnen en dat ze moeten komen. Desnoods met een foto van je puffende gezicht ofzo hahaha Dat appje kunnen ze laten zien, mochten ze gecontroleerd worden. Je ouders zullen er ongetwijfeld ietwat gestresst uitzien, zeker als ze gecontroleerd worden. Dat wordt echt wel geloofd hoor! 
Ik denk niet dat t zover gaat komen dat we een avondklok krijgen, maar ik snap je stress helemaal!!

Werken en de hond uitlaten mag ook als er een avondklok zou komen dus ik zou me er niet druk om maken, de kans is super klein dat de avondklok er komt icm dat jij in die tijd gaat bevallen icm dat je ouders aangehouden worden voor controle.. En als dat dan gebeurt zullen ze je ouders vast niet op de bon slingeren, zo wel dan vecht het maar gewoon aan, dat win je wel ?

Terug
Bovenaan