Avondklok en bevallen

Ten eerste denk ik dat als je ouders zeggen dat ze naar het ziekenhuis gaan omdat hun dochter gaat bevallen, er geen politieagent is die ze terugstuurt, zelfs zonder de zwangerschapsverklaring. Natuurlijk kan het geen kwaad om hem te hebben! Dus zeker de sturen. Maar ik denk vooral dat het geen probleem gaat zijn omdat de politie nu al in de media duidelijk zegt (en ik heb bovendien familie in hoge rangen in de politie die hetzelfde zeggen) dat ze een avondklok absoluut niet kunnen (en daarmee dus zullen) handhaven. Ze hebben simpelweg niet genoeg mensen om iedereen op straat te gaan vragen of ze wel een goede reden hebben om er op dat moment te zijn. Daarnaast heeft de politie ook helemaal niet de behoefte om de burgers zo tegen zichzelf in het harnas te jagen door zich zo te gaan gedragen. Ze kijken wel uit. Tenzij ze het hele leger gaan inzetten zoals ze in Spanje en frankrijk hebben gedaan begin vorig jaar (en t leger heeft wel betere dingen te doen), zullen je ouders hoogstwaarschijnlijk niet eens een politieagent tegenkomen. En al helemaal niet eentje die ze gaat vragen waar ze heengaan en waarom. Dus dat zou het laatste zijn waar ik me zorgen om zou maken. Ik hoop dat dit een beetje helpt!
Groetjes!

Dank voor alle reacties.
Ik stuur de voor de zekerheid een zwangerschapsverklaring, dan zitten zij ook lekkerder. Het zal inderdaad allemaal meevallen, als het er überhaupt van komt

Ik denk echt dat indien dit gebeurt er rekening wordt gehouden met de situatie.

Geen avond klok, maar toen ik werd geboren heeft mijn moeder gebeld naar mijn vader dat hij moest komen omdat het zover was. Hij moest ongeveer 1.5 uur rijden om thuis te komen. Natuurlijk ging hij veel te snel en werd aangehouden, logisch want hij hield zich niet aan de regels. Hij mocht toen verder en zelfs met politie auto's voor en achter, zodat hij zo snel mogelijk naar het ziekenhuis kon.

Wat ik hier mee aan wil geven is dat iedereen aan het einde van de dag een mens is en vele zich in zullen leven. Deze avond klok zal meer gericht zijn op gezellige thuisfeestjes.

Terug
Bovenaan