Avondpapje

Hallo,

Hier nog niet aan de papfles. Fenna is 17 weken oud en ongeveer 6200 gram. Ze drinkt nu 5 flessen en ben wel benieuwd hoe zwaar jullie kleintjes nu zijn en hoeveel ze drinken. Bij het cb werd aangeraden om de papfles niet als laatste fles te geven, maar bijvoorbeeld de 1e of 2e fles.

liefs

Julie was zit ook rond de 6200, morgen weer wegen. Ze krijgt nu sinds een week 4 x 180 cc en 6 scheppen, laatste fles nog 3 schepjes pap erbij. zijn deze week ook begonnen met af en toe een hapje fruit.

Waarom raden ze aan dat eerder op de dag te doen?

liefs

Het schijnt zwaarder te vallen op de maag ....
Ik ben nog niet begonnen met een hapje. Daarvan werd aangeraden om te beginnen met een maand of 5 en dan te beginnen met groente omdat die ook weer lichter voor de maag/darmen is. Ik lees hier trouwens ook wel weer verschillende dingen over.

Wij zitten ook een beetje te dubben of we 's avonds een papfles willen geven: Soms slaapt hij namelijk goed 's nachts en komt hij maar 1x (zo rond 02.30) en soms slaapt hij wat onrustiger en komt hij 2x...

Helaas is er geen lijn in te ontdekken of signalen op te vangen wat het gaat worden vannacht. Ik wil ook niet dat hij helemaal niet komt: Hij groeit zó hard dat ik 'm echt niet tekort wil doen enneh... Mijn borsten vinden het niet zo fijn... Ben ik wakker ligt hij lekker te slapen ;-).

En daarbij, dan zou ik dus nóg vaker moeten kolfen. Bluh, nee ik geloof dat ik het maar voor lief neem dat ik een chronisch slaapgebrek heb. En als ik de verhalen zo lees is het toevoegen van rijstebloem/papfles ook helemaal geen langer slapen garantie..

X
Evje

Volgens mij is pap inderdaad geen garantie dat kidneren beter slapen. Julia heeft nog precies het zelfde ritme. En wij geven de pap niet in de fles, maar met een lepeltje. Zo leert ze van een lepel eten (we geven nog geen fruit). Het is echt iets extra's en niet om door te slapen oid.

Wij geven de papfles (180 ml water, 6 scheppen en 3 eetlepels rijstebloem) ook als laatste fles en dat gaat prima, ze vinden het heerlijk en zijn ongeveer even laat wakker als met een gewone fles. Dus ook hier geen verschil daarin. Na de eerste fles van de ochtend (rond 6:45) krijgen ze een fruithapje (rond 9:30).
Toch lukt het me nog niet om van 5 naar 4 flessen te gaan (wb gewicht moeten ze dat prima kunnen, want ze wegen allebei meer dan 6,5 kilo), ondanks het fruithapje wat er echt prima in gaat (bij zoonlief iets beter dan bij ons dametje). Misschien toch de papfles wat eerder op de dag geven.. nooit aan gedacht eigenlijk!

Ik merk wel nu Kyandro pap krijgt s avonds hij langer doorslaapt,hij komt nu rond 2.30 nog een keer en dan sochends weer.soms kwam hij wel 2 keer per nacht en dan soms al rond 1 uur.ik geef ook op een lepeltje dat vind hij fijner(kan nog niet goed met de granenspeen overweg)en s ochends krijgt hij zn fruit ook rond 9.30.hij vraagt er echt al om haha.
maar idd doorslapen ho maar...
liefs jootje

Mijn dochter van bijna 5 maanden krijgt sinds eind januari 's ochtends een papfles en 's avonds een papfles. We maken haar 's avonds rond 20.00 uur wakker en na de papfles slaapt ze door tot de volgende dag 7 uur ongeveer. Overdag nog 2 flessen melk en 2x een beetje fruit.
Tip voor iedereen die pap geeft. Ik gebruik het schepje uit de nutrilon poedermellk. 2 of 3 afgestreken schepjes is meer dan voldoende. Een zo'n schepje is een ongeveer 1 eetlepel.
Succes!

Terug
Bovenaan