Avondvierdaagse medaille

<p>Hoi,<br />Mijn dochter heeft de avondvierdaagse gelopen en heeft nu een medaille gekregen. Wij en zij zijn super trots op deze presentatie. <br />Maar nou hoorde ik van een vriendin dat haar zoon ook een medaille heeft gekregen en die heeft maar 3 dagen gelopen. Het is voor hem natuurlijk erg leuk, maar  eigenlijk vind ik dat dus niet eerlijk. Als ik van te voren wist dat je ook gewoon een avondje over kan slaan, dan had ik mijn andere kinderen ook meegenomen. Ze zijn in onze regio best strict. Vriendinnetjes hebben letterlijk met blaren en bloedende voeten gelopen voor de medaille. </p><p>En nu voelt het alsof hun medailles minder waard is. Als je moe bent sla je gewoon een dagje over.  <br />Eigenlijk vind ik dat de wandelbond hier in alle regio’s wel wat strenger op mag controleren. <br />Wat vinden jullie?<br /><br /></p>
 
Ik begrijp niet waar je je druk om maakt? Wat maakt het nou uit of die andere kinderen minder hebben gelopen dat is toch aan hun? Het is toch geen wedstrijd? De wandelvierdaagse is voor de lol. Je kind is blij met de medaille dan is het toch goed?
 
Wat voor boodschap geef je je kind hiermee. Dat het ook wel goed is om het minimal te doen om iets te bereiken? Dat je niet hoeft door te zetten? Het heet avondVierdaagse, niet "wandelen totdat je te moe bent"
 
Jij vraagt meningen maar blijkbaar alleen als die in jouw straatje past
prima dat jij je kinderen zo'n boodschap mee wil geven maar wat andere ouders hun kinderen willen leren of mee geven is aan hun. Niet iedereen is zo competitief ingesteld, laat ze.
Je kunt de medaille ook zien als beloning voor de inzet, misschien is 3 dagen 5km al heel wat voor bepaalde kinderen?

Ik vind het zielig om kinderen tot bloedens toe te laten doorlopen, wat geef je ze dan mee? Een medaille is belangrijker dan je lijf? Dan maar een medaille voor 3 dagen, ze hebben zich ingezet en dat is al heel wat. Maar ieder zijn ding.

 
Ik begrijp ook je punt niet. Discipline en doorzettingsvermogen heeft niks te maken met vergelijken met anderen.
Ik lees hier over 2 knappe prestaties die allebei zijn beloond met een medaille. Focus je vooral op je eigen kind en haar prestatie!
 
Er staat een medaille als beloning voor een prestatie. Dan kan je beter iedereen een medaille geven als ze gewoon meelopen. 
Als jij ergens hard voor traint en je wint goud. En de trainer geeft de tweede persoon ook goud omdat diegene een slechte dag had. Hoe zou jij dat vinden? 
Ik zou mijn kinderen trouwens nooit door laten lopen als ze al bloedende voeten hebben. En in dit geval was het de keuze van het kind zelf om toch door te zetten. 



 
Ik moet hier eerlijk gezegt een beetje om lachen. Kan me ook echt niet voorstellen dat dit serieus bedoelt is.


Als dat wel zo is... Een 3 jarige die 3 dagen z'n best heeft gedaan, maar de 4e dag niet meer trok. Dat kind gun je toch z'n trofee? Jij blijkbaar niet... Je mag juist trots zijn op z'n moeder, die m niet gepusht heeft terwijl hij moe was. Je kan beter je vingertje wijzen naar de ouders met de kinderen met bebloede voeten.

Ipv je kinderen te leren dat ze het de medaille niet verdiend hebben omdat ze het niet goed genoeg gedaan hebben, kan je ze misschien beter leren dat meedoen belangrijker is dan winnen.

En dit is vast niet erg aardig om te zeggen, maar als je je hier echt zo druk om kan maken dat je er een topic over start. Heb je echt te veel vrije tijd ?
 
Hm, ja ik snap ook niet zo heel goed dat je je hier druk om maakt ? het is een evenement voor kinderen, hoeft toch niks strengs aan te zijn? Het is in mijn ogen geen competitie en zo zien de kindjes dat volgens mij ook niet. Als ik jou was zou ik dit los laten en er geen werk van maken ofzo. Denk dat je mensen dan tegen het zere been gaat schoppen
 
Terug
Bovenaan