Avondvierdaagse medaille

Ik weet niet beter dan dat je 30 jaar geleden al vier dagen liep voor een medaille maar dat je toen al een avond mocht missen. Bij minimaal drie avonden kreeg je dus ook al een medaille. Mocht je keer avond niet kunnen lopen, keertje ziek zijn, etc.. Belangrijke les voor kinderen is mijns inziens juist ook dat 'winnen'. Niet altijd het belangrijkste is. Meedoen is al een hele ervaring. Wat als ze ooit iets moeten doen en het niet halen. Hoe reageer je dan? Hoe creëer je te hoge verwachtingen en faalangst.
 
Ik snap je wel hoor. Maar snap de andere ook het is voor de kindjes dus het is al knap dat ze meedoen.

Vindt idd wel dat ze dan in plaats van een medaille een snoepzakje ofzo hadden moeten geven. Degene die echt alle 4 dagen uitlopen beide en de andere toch ietsje minder.

Vindt zwz al super knap van de kindjes dat ze meedoen. Dus alle moeders en kindjes moeten trots zijn.
 
Ja, je kunt je er druk over maken en van alles van vinden... maar je kan ook je mond houden! 

Wat wil je bereiken? Ga je straks ook de kleuterjuf aan de mouw trekken dat jouw kind 4 minuten minder lang in de bouwhoek mocht spelen?? 


Tip! Meld je als de donder bij de organisatie van de plaatselijke avond4daagse en ga je daar nuttig maken om zo'n mooi evenement ook in de toekomst te houden. Let op! Dit is op vrijwillige basis en je krijgt nogal te maken met azijndrinkende ouders die van alles oneerlijk vinden en het beste voor hun prins(es)je(s) willen. 


Oh wat doe ik het slecht op dit soort wereldproblematiek ?
 
Nou als je je hier al druk om kunt maken heb je wel een zwaar leven hoor. De avond4daagse is gewoon voor de leuk hoor. Tis geen olympische wedstrijd. Die medailles krijgen toch geen erekastjes, die belanden gewoon op zolder?. Hier hebben de kids en ik ook geregeld een dag overgeslagen hoor. De ene keer omdat ze bekaf waren, dan weer dat de regen met bakken eruit kwam en dan weer omdat ze ook nog moesten trainen voor hun sport of moesten zwemmen. 3 dagen is ook al knap en zeker een medaille waard.
 
Terug
Bovenaan