Avondvoeding - wakker maken of afwachten?

<p>Dag dames,</p><p>Onze baby van 13 weken komt 's avonds tussen 22:00 en 23:30, en dan om een uur of 3:00/4:00 weer voor een voeding.</p><p>Omdat mijn man en ik zo moe waren, sliepen we elke avond alvast een paar uur voordat de kleine zich aandiende, maar nu willen we graag opblijven tot de avondvoeding en dan pas naar bed.</p><p>Maken jullie je kleintje wakker voor de avondvoeding, of wachten jullie tot hij/zij zelf komt?</p><p>Tips welkom.</p><p>Alvast veel dank!</p><p> </p><p> </p>
 
Ik maak nooit meer wakker, ze komt vanzelf en ze is zo boos als ik haar wek. Ook lijkt het weinig uit te maken.. sommige kids slapen zo 10 uur door (helaas niet die van mij) en dan zou wekken ook zinloos zijn.
 
Mijn dochter is 12 weken en die maak ik wel wakker voor de voeding van 22.00-23.00. Als ik dat niet doe komt ze midden in de nacht en als ik haar wel wakker maak slaapt ze daarna door tot 06.00-07.00
 
Ik wek ook niet, is ook veel natuurlijker.. ik hoop(!) dat hij tzt zelf die voeding laat vallen... misschien als we binnenkort met rijstebloem mogen beginnen
 
Wij maken onze dochter ook niet wakker. Ze is nu 10 weken oud. Soms komt ze wel rond 23.00 uur en soms slaapt ze vanaf 20.00 door tot bijv. 4.00 uur. Ze geeft zelf aan wat ze nodig heeft. 
 
Ik maak mn dochter ook nooir wakker. Als ik dat wel doe, drinkt ze keurig om 23.00 en komt ze weer rond 4.00.
Als ik haar laat liggen, komt ze rond 2.30-3.00, dus dat maakt niet zoveel uit. Liever ga ik zelf dan wat eerder naar bed! 
Ze hebben die nachtvoeding nog best lang nodig hoor, je kan het je kindje niet dwingen om een nacht door te slapen na 23.00, hoe graag je dit zelf ook wilt.. 
 
Het is idd het 'natuurlijkst' om een kind te laten slapen ipv wakker te maken om 'gedwongen' te moeten drinken. Zo leren ze ook zelf wat meer tijd tussen een voeding te laten.
 
Terug
Bovenaan