Avondvoeding - wakker maken of afwachten?

Mijn oudste dochter heeft tot een maand of 8 wel een nachtvoeding nodig gehad. Na een poosje niet meer elke nacht en ik gaf op den duur ook nog maar 120cc ofzo. Maar weet dat het er ook gewoon bij hoort, je kindje is nog maar 3 maanden oud!
 
Dank allemaal! 
Het nachtflesje hoort er inderdaad gewoon bij, en ik geef hem met liefde :)
Ik denk dat ik voorlopig voor de strategie ga om af te wachten wanneer de kleine zich laat horen in de avond. Hij houdt er niet echt van om wakker gemaakt te worden (tja, wie wel...) en het lijkt me inderdaad het 'natuurlijkst'.
 
 
Bij ons sliep de kleine pas met 4,5 maand door, van 3 nachtvoedingen naar 0! Vanwege darmkrampjes gaven wij op advies van cb volledige omneo. Deze voeding bleek gewoon niet voldoende te verzadigen.
Nadat de krampen steeds minder werden en ik na 4,5 maand nog elke 3 uur eruit moest voor een fles, zijn wij overgestapt op half omneo/ half standaard, sloeg hij al gelijk 1 voeding over. Toen hebben wij tarwebloem door zijn laatste fles (19:00) en hebben hem niet meer gehoord tot de volgende ochtend 7 uur.
In combinatie met vanaf 3 maanden een behoorlijke fruithap, slaapt onze kanjer elke dag van 19:00 tot 7:00. Houdt in gedachten, oooit slapen ze door ?
 
Ik maak mijn zoontje wel wakker voor de laatste  avond voeding hij gaat rond half 8 naar bed en geven zn laatste fles nog rond 11 dan slaapt hij tot 8 uur ongeveer door. hij krijgt dan  ook 210+7scheppen  dus meer als overdagen drinkt deze helemaal op dus gok dat hij hem nog wel nodig heeft. 
En ben ook  bang dat hij anders in de nacht  komt voor die fles
 
Wij maken ons zoontje ook niet wakker. Hij was een grote jongen al bij de geboorte dus we konden op zich best snel voeden op verzoek snachts. Hij ging dan 21.00 naar bed en soms kwam die om 01.00 en soms om 04.00. Als wij hem wakker maakte was ie vooral boos en kwam die daarna moeilijk weer in slaap. Al snel sliep ie door van 21.00 tot 08.00/08.30 
 
Terug
Bovenaan