Ayoub

Als je bv geeft tussen de 6 en 9 voedingen...met flesvoeding zou ik het niet weten. Die van mij is nu 2,5 week en zit met bv op de 5 soms 6 voedingen per dag.
 
Bij flesvoeding is het zo:
Hij weegt 3385 g dus fdoe je 3,39 kg x 150 cc dit is altijd 150 cc maakt niet uit hoeveel ze wegen dit is heel de voedingstijd zo en dat is 508.5 cc en dat deel je door 7 voedingen of later als hij ouder is door 6 = 72,64 cc per voeding dus maak je 100cc totaal en haal je het overige eruit tot 75 cc.
 
Ligt eraan hoe zwaar hij nu is maar zou inderdaad met grboortegewicht rond de 70 zitten.
Logan zit nu op 120 was bijna 4 kg. Overigens heeft hij nog wel 7 voedingen per dag dus komt niet iedere voeding aan de 120 toe.
 
Gewoon naar je kindje kijken!
Drinkt hij alle flessen leeg, en komt ie steeds eerder voor een voeding dan verhogen met 10cc.

Myrthe was 3320gram bij geboorte en krijgt nu 120cc + 4 schappen voeding ze is er a.s woensdag drie weken. Ze drinkt alle flessen netjes leeg en krijgt 7 flessen.

Je moet net als bij borstvoeding ook op aanvraag geven. Mijn ervaring is dat je een baby niet kan dwingen meer te drinken. Als ze vol zijn zuigen ze niet meer aan de fles en spugen ze het wel uit. Vooral je eigen gevoel erin volgen! Elk kindje is anders.



 
Als hij zwaarder is moet je dat dan weer zo uitrekenen als hij nog niet gewogen is schat je het een beetje en het zou inderdaad kunnen dat hij al 100cc dan moet hebben als hij al veel gegroeid is zo hebben ze het precies tegen mij uitgelegd anders geef je of teveel of te weinig.
 
Nou naar je kindje kijken is ook neit helemaal waar die van mij had is nu 6 weken en zit nog steeds op de 80 cc dus dat wil niks zeggen daarom hebben ze het zo goed uitgelegd omdat ze niet meer mogen hebben dan hun gewicht en bij andere baby's die net zo oud zijn als Fay hebben al het dubbele.
 
Terug
Bovenaan