Ayoub

Hier krijgt mijn meisje 6 voedingen van 120 cc om de 3,5/4 uur. Net wat uitkomt. Deze gaan over het algemeen leeg. Ze is nu 5 weken.
 
Wat mij altijd opvalt is dat het cb altijd het volgende wordt aangehouden: "Ze mogen niet teveel, niet meer dan 150-180 cc x gewicht per 24 uur." Ik vind dat altijd zo raar. Bij bv mogen ze zo vaak drinken als ze willen en zit er geen maximum aan en als ze de fles krijgen mogen ze ineens niet meer als ze dat wel willen. Ik weet wel dat de berekening die het cb aanhoudt echt het minimum is en mijn ervaring is dat mijn kindjes er altijd enorm hongerig door waren.
Ik heb me er nooit zoveel van aangetrokken. Ik gaf sowieso rond 23 uur extra zodat ze sneller doorsliepen en ik gaf ook wel een een extra fles als ze veel te vroeg kwamen. De ergste honger hebben ze de eerste 4 maanden daarna stabiliseert het zich vanzelf. Natuurlijk groeiden ze wel hard, maar nu ze vaste voeding krijgen en veel meer bewegen zijn ze allang weer op de gemiddelde lijn. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig en dan kan het cb lekker de pot op met die 150cc. Ik heb liever een tevreden slapende baby met de buik vol dan een baby die elke keer een uur (of langer)hongerig moet wachten op de volgende fles. ijn kindjes dronken met 3 weken echt al wel 7 x 100 of 6 x 135 op een dag.

Volg je eigen gevoel. En een extra fles zo nu en dan kan echt geen kwaad. Is je kindje erg hongerig en drinkt ie elke dag meer dan 'mag' dan kan je ook overgaan op 'forte' voeding voor hongerige baby's. Hou altijd wel een maximum aan van ongeveer een liter melk per dag, maar goed... voordat je daar aan zit....
 
Ja daar heeft bloempje27 echt gelijk in ja.
In het ziekenhuis wilden ze dat Fay naar 6 voedingen ging maar dat betekende dat ze om 3 uur al begon en eigenlijk pas om 6 uur de fles zou krijgen nadat ik haar 2 uur zoet had gehouden en zelf niet had geslapen heb ik toch maar gebeld voor een fles.
Door 2 uur te huilen had het resultaat dat ze te moe was om te drinken terwijl ze nou juist moest aankomen.
Alleen bij ons is het inderdaad zo als ze teveel kreeg spuugde ze nog meer want ze wilde het wel maar haar darmen en maagje konden de hoeveelheid nog niet aan doordat ze zo laag op gewicht is.
Maar inderdaad elke baby is anders de 1 heeft meer nodig dan de andere de baby's hier die veel jonger zijn als Fay krijgen het dubbele als wat ik haar nu kan geven en dat heeft echt met het gewicht te maken.
Hopenlijk komt ze snel meer aan ze is nu 6 weken en 3 dagen en is 3300 gram daar worden de meeste baby's mee geboren haha.
Kijk gewoon naar je eigen baby hou de richtlijn van de berekening aan en kijk hoeveel je baby nog honger heeft.
Nu laten ze Fay in het ziekenhuis ook niet meer huilen logisch want ze heeft die extra fles gewoon nodig het is jou kind en jij weet het beste hoe die in elkaar steekt.
Weet je nou hoe je nu die berekening moet maken? Om een beetje een richtlijn te hebben dan.
Hoeveel weegt hij nu ongeveer?
 
ik weet niet hoeveel hij nu weegt ? maar krijgt 6 voedingen per dag en zit ongeveer tussen 550 en 600 per dag ik biedt 100cc en soms is het op en soms drinkt hij maar 80cc . Ik doe meer water en drie schepjes melk . Ik maak hem niet wakker doe het op gevoel .
 
Terug
Bovenaan