Wat mij altijd opvalt is dat het cb altijd het volgende wordt aangehouden: "Ze mogen niet teveel, niet meer dan 150-180 cc x gewicht per 24 uur." Ik vind dat altijd zo raar. Bij bv mogen ze zo vaak drinken als ze willen en zit er geen maximum aan en als ze de fles krijgen mogen ze ineens niet meer als ze dat wel willen. Ik weet wel dat de berekening die het cb aanhoudt echt het minimum is en mijn ervaring is dat mijn kindjes er altijd enorm hongerig door waren.
Ik heb me er nooit zoveel van aangetrokken. Ik gaf sowieso rond 23 uur extra zodat ze sneller doorsliepen en ik gaf ook wel een een extra fles als ze veel te vroeg kwamen. De ergste honger hebben ze de eerste 4 maanden daarna stabiliseert het zich vanzelf. Natuurlijk groeiden ze wel hard, maar nu ze vaste voeding krijgen en veel meer bewegen zijn ze allang weer op de gemiddelde lijn. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig en dan kan het cb lekker de pot op met die 150cc. Ik heb liever een tevreden slapende baby met de buik vol dan een baby die elke keer een uur (of langer)hongerig moet wachten op de volgende fles. ijn kindjes dronken met 3 weken echt al wel 7 x 100 of 6 x 135 op een dag.
Volg je eigen gevoel. En een extra fles zo nu en dan kan echt geen kwaad. Is je kindje erg hongerig en drinkt ie elke dag meer dan 'mag' dan kan je ook overgaan op 'forte' voeding voor hongerige baby's. Hou altijd wel een maximum aan van ongeveer een liter melk per dag, maar goed... voordat je daar aan zit....