Hi iedereen, dus als ik het zo allemaal lees is er nog hoop?
Hoe hebben jullie ICSI ervaren? Wat houd dat eigenlijk allemaal in? Ik vind allemaal zo onbekend en weet er zo weinig over.
in de maand juli werden er toch plots zaadcellen gevonden in het sperma monster. Helemaal niet veel - geen idee hoeveel - zeer weinig onder de 100.000. De endocrinoloog zag ook dat mijn partner zijn hormonen zeer laag waren. Zowel FSH als LH. Plots gaf mijn partner tijdens het gesprek toe dat hij tot 2021 testosteron spuitjes liet zetten (wat een flinke schade kan geven aan je vruchtbaarheid). Ongeveer 1,5 denk ik gedaan en ook allemaal sport shakers. Ik wist niet wat ik hoorde …. Maar soit we hebben er wel nadien goed over gepraat. Hij was erg beschaamd en dacht eerst niet dat dit een mogelijk oorzaak zou zijn. De endocrinoloog vermoed dat dit te wijten is aan de 0 zaadcellen en dan in juli de minimum zaadcellen dat aanwezig waren. Maar er is wel hoop want er is LEVEN gevonden! Hij is nu ondertussen al 8 weken bezig met een hormonen kuur Gonasi. Volgende week moeten we terug naar het ziekenhuis voor een eerste evaluatie. Ze gaan kijken in het sperma monster als er verhoging is van de zaadcellen en uiteraard ook de hormonen waarde …. Erg spannend…. Ik lig er nachten wakker van…