Baal steeds erg van mezelf........

Hay meiden,

Ergens schaam ik me er erg voor om deze topic te openen omdat ik weet dat het onverstandig en dom is....

Ik was een stevige rookster, een pakje per dag. Dit 10 jaar lang. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik er 2 of 3 roken......toen ik een miskraam kreeg heb ik gezworen dat ik bij de volgende absoluut zou stoppen!

Helaas, ik ben zwak................ik kan het niet.......nu is het alleen maar spannender. Ik ben geen domme meid maar dit valt me zo tegen.

Op alle gebieden ben ik zuinig op mijn kleintje en dit doe ik dan wel bewust. Ik ben er heel blij mee, en toch lukt het me nu niet............ik let natuurlijk wel op het aantal sigaretten maar toch had ik, op dit gebied, veeeeeeel meer van mezelf verwacht. Ik ben soms zo bang dat ik dit kleintje ook zal verliezen en het dan mijn eigen schuld is en dat mensen dat dan ook zullen denken en zelfs zeggen..............

Hoe hebben de rokers onder ons dit aangepakt? Wat kan ik doen om die knop om te krijgen? Waarom werkt die angst juist daarop en niet op die knop?

Ik schaam me echt.............

P.s: mensen die niet roken of hebben gerookt begrijpen dit niet.....gelukkig! Ik heb deze topic niet geopend om veroordeeld te worden of dat mensen lelijk gaan doen...............ik loop onder begeleiding van een rookpoli en lees het boek Nederland stopt met roken.........het is dus niet zo dat ik gewoon maar doorrook...........

Liefs..........
 
Heb zelf in het verleden wel gerookt, maar heb gelukkig kunnen stoppen toen ik zwanger bleek te zijn. Nu ben ik inmiddels alweer ruim een jaar helemaal gestopt en ik moet zeggen dat ik er nu absoluut helemaal geen moeite meer mee heb. Soms vind ik het zelf stinken, terwijl ik dat eerst juist helemaal niet had.

Natuurlijk weet iedereen dat roken niet goed is, maar aan de andere kant je doet je best en je hebt al een aantal stappen ondernomen. Vaak hoor je ook dat volledig stoppen zoveel stress oplevert en dat is ook weer niet goed voor je kindje. Ik denk dat je moet proberen om het roken tot een minimum te beperken en het minimum is dan datgene wat je nodig hebt om niet in de stress te schieten. Misschien komt er dan vanzelf een moment waarop je minder behoefte krijgt aan nicotine. Verder heeft roken volgens mij echt geen invloed op een miskraam, vaak is het toch een foutje in de aanleg en of je nu wel of niet rookt, mis gaat het dan toch wel.

In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.
 
Heb ook altijd gerookt, ook toen ik net zwanger was (want ik wist het natuurlijk nog niet), maar op het moment dat ik het wist, ben ik gestopt.
Ik rookte ook niet zoveel en voornamelijk samen met alcohol, maar ja, dat mag niet meer :). Dus het was voor mij een stuk makkelijker.

Kan je geen raad geven, weet wel dat we je zelf ook schrijft dat je heel veel stress kan krijgen als je niet meer rookt, en volgens mij is stress slechter voor je baby dan roken. Maar ik zou het lekker met de VK overleggen, dus weten hier zeker wel raad mee, want je bent echt niet de enige.

Maar mag je geen nicotinepleister ofzo hebben?

Succes in ieder geval!!
 
Ik weet hoe je je voelt, was een stevige roker en toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was dacht ik gelijk aan stoppen, Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zit op 3 per dag, rond 11 uur 'sochtends, na het eten en voor het slapen gaan... en naar die momenten leef ik erg naartoe :) Tussendoor ook vaak zin in een sigaret maar dat probeer ik stillen door afleiding te zoeken in iets doen of een kauwgom.
Ervaar zelf dat het niet eens de nicotine behoefte is maar meer de routine is wanneer je rookt... en dat heb ik gelukkig kunnen doorbreken. Ook al geniet ik nu van de 3 keer per dag, blijf met een schuldgevoel zitten. Sterkte!!!!!
 
oordelen en veroordelen, dat doen wij mensen te vaak en te snel. Natuurlijk wil je het beste voor je kindje.en als het zo makkelijk was zou je gewoon niet roken...Doe wat je kan elke sigaret die je niet neemt is goed. Maar ben vooral niet zo hard voor jezelf want dan creeer je juist stress en dat maakt je zin in roken alleen maar groter ;o)

succes

 
Ik rook zelf niet maar snap wel als je altijd stevig heb gerookt dat je er niet zo vanaf kan blijven, het is toch een verslaving he!!
Succes ermee en hopelijk kan je nog wel stoppen geeft jezelf ook een beter gevoel denk ik.

 
Ik rookte gelukkig niet zoveel, zat op drie a vier pakjes per week. Toen ik ontdekte dat ik zwanger was heb ik gelijk mijn sigaretten weggegeven. Puur met de gedachte mocht ik een miskraam krijgen dan kan ik het mijzelf niet verwijten.Dat heeft erbij mij voor gezorgd om resoluut te kunnen stoppen. Ik zeg niet dat het makkelijk is want het is al bijna zeven weken terug maar kan iedere dag nog aan sigaret denken.

Helaas kan ik je geen advies geven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mensen in mijn omgeving hard heb veroordeeld door te roken tijdens een zwangerschap. Nu ik zelf ben gestopt ervaar ik zelf hoe moeilijk het is.

Succes met de keuze die je maakt en maak een keuze waar jij je goed bij voelt!
 
Terug
Bovenaan