baan kwijt me nu mislukkeling voelen

hoi allemaal, wilde even wat kwijt.... zit vanaf week 15 in de ziektewet ivm zwangerschap. (contract zou lopen tot aug.) nu voelde ik steeds al aan dat er weinig contact van hun vandaan kwam en dat ze t ook x doorlieten schemeren van weten nog niet zeker of je contract verlengt wordt. heb elke x voorweeen en harde buiken enzovoort en moes alle stress vermijden.. heb dit ook aangegeven en gevraagd of ik deze maand al te horen zou krijgen of contract verlengt zou worden... bleef erover piekeren en stress en met die weeen geen goed idee natuurlijk. nou werd net gebeld. hoef niet meer terug te komen zelfs niet na mn verlof. zou eigenlijk eind juni weer moeten beginnen... voel me nu zwaar klote hadde allemaal rare smoesjes wat ik fout gedaan zou hebben en zelfs dingen over mijn karakter... vond dit echt niet netjes.. ze moeten me blijven betalen tot half augustus. mn man vind nu dat we geen kaartje meer moeten sturen ook wat vinden jullie voel me zwaar klote nu

He gatver. wat balen! Ik zou zeker van hun zwart op wit vragen wat de officiele reden is van niet verlengen, samen met de zogenaamde fouten.
Ik zou daarna juist een kaartje sturen om te laten zien dat je je niet uit het veld laat slaan en waarvoor je al die tijd thuis hebt gezeten! Een wolk van een baby! dat is toch het aller belangrijkste. Succes!

Heb je tussendoor ook al eens een gesprek gehad over je functioneren? Want als dat gewoon positief was hebben ze weinig aan dit gezeur. Ik zou toch even wat juridische hulp inschakelen, want je kan er flink wat geld uithalen met wat goed geplaatste opmerkingen. Ik heb destijds nog een half jaarsalaris meegekregen toen me zoiets werd geflikt. Het was gewoon duidelijk dat ik het hartstikke goed deed en op het moment dat ik zwanger was geworden ik het zogenaamd opeens allemaal slecht deed... Maar goed ik ben (mensenrechten)jurist en ja dat zijn nu net de verkeerde personen die je moet gaan lopen zieken.

Het probleem is denk ik een beetje dat je een tijdelijk contract hebt. Die hoeven ze niet te verlengen. Zolang ze maar geen dingen zeggen als dat het met je zwangerschap te maken heeft, heb je gewoon geen poot om op te staan. Maar als je rechtsbijstand hebt, zou ik die toch wel even inschakelen.

Maar nu even geredeneerd vanuit je werkgever: die moet al vanaf week 15 jouw salaris doorbetalen, terwijl er niet gewerkt word. Dat is gewoon een heleboel geld. En ik snap dan de wg ook wel weer.

Maar goed, jij kan er natuurlijk ook niks aan doen, en dit is gewoon heel erg vervelend. Hier heb je ook niet om gevraagd. Ik hoop echt dat je snel wat anders vind.

En wat betreft het geboortekaartje: als je toch niet meer terug hoeft te komen zijn ze ook niet geinteresseerd, en zou ik inderdaad geen geboortekaartje sturen.

Als je zwart op wit bewijs hebt dat dit met je zwangerschap te maken heeft, dan zou ik er zeker werk van maken maar als dit niet het geval is, dan is het lullig maar waar en heb je geen poot om op te staan.... omdat je een tijdelijke arbeidsovereenkomst hebt... Zo is het helaas in Nederland. Ze zijn overigens wel verplicht om voldoende te motiveren waarom ze je contract niet verlengen dus ik zou zeggen, vraag dat eens zwart op wit.... als je verder nog hulp wil, dan geef maar een gil.... Ik weet er helaas inmiddels alles van...

(Ben HR manager en mijn baan is "plotseling" vervallen in december terwijl ik zwanger ben... en ik had zelfs een contract voor onbepaalde tijd...)

Bij een tijdelijk contract kun je inderdaad niks. Mijn (tijdelijke) contract wordt ook niet verlengd dus vanaf mei sta ik op straat. Een zwart op wit bewijs dat het met de zwangerschap te maken heeft krijg je niet. Ze zullen gek zijn, dan weten ze dat ze een groot probleem hebben. Dus gooien ze het dan op "niet functioneren" of "botsend karakter". Als dit zo was hadden ze dat al eerder aan moeten geven. Maar goed, je kan er verder niks mee. Probeer het los te laten. Je weet zelf wel of je goed werk hebt geleverd en daar moet je je aan vast houden. Sterkte in ieder geval!

Terug
Bovenaan