baan kwijt

Ik ben sinds deze week mijn ,net nieuwe, baan weer kwijt. Dit omdat er van alles aan mij niet goed was, aldus hen.. een erg vaag verhaal. Wij hebben het grote vermoeden dat het door mijn zwangerschap komt. Erg jammer! Maar niks aan te doen.

Nu maar besloten dat ik voor nu ga genieten van een heerlijk lange zwangerschapsverlof en als de baby er is eerst ook lekker een jaartje thuis blijf. Ik maak er maar het beste van en geniet van de dagen die ik nu lekker voor mezelf heb. Lekker in huis dingetjes doen, leuke dingen doen buitenshuis en klussen op de babykamer. En voordat we het weten is de kleine uk er al! Het gaat eigenlijk best snel..

Groetjes Rosan
(mijn naam is veranderd, was eerst rose-anne)

Jammer van de baan. Wegens zwangerschap mogen ze je niet ontslaan.

Maar inderdaad je niet druk maken en lekker genieten van de zwangerschap en het langere verlof dan gepland (ben er eigenlijk wel jaloers op).

Liefs

Jammer van de baan. Wegens zwangerschap mogen ze je niet ontslaan.

Maar inderdaad je niet druk maken en lekker genieten van de zwangerschap en het langere verlof dan gepland (ben er eigenlijk wel jaloers op).

Liefs

Klopt dat ze je wegens zwangerschap niet mogen ontslaan, maar omdat ik nog in mijn proeftijd zat konden ze nog met een smoes van mij af... en dus heb ik geen poot om op te staan.

Inderdaad lekker genieten nu :)

ik heb ook maar een half jaar contract,deze maand ging mijn laatste maand in, ze hebben niks gezegd dus ik neem aan dat ik nog een half jaar mag blijven, dan wordt het toch stil verlengd naar een half jaar of oe zit dat?
ik had mezelf voorgenomen om nog niks te zeggen op mijn werk tot na de combinatie test dus nog 3 weken wachten...als het goed is ga ik de laatste weken van mijn nieuwe contract mijn verlof in nou schjit ermee toch??
lekker genieten van de vrije tijd die je ng hebt
xxxx

Ha Rosan,

Wat een belachelijke actie van je werkgever (ik zag trouwens op http://www.juridisch.com/luijten/proeftijd.html dat je bij aanvechten nog wel kansen hebt, maar zo te zien heb je je tijdelijke werkloosheid al omarmd - zo niet, toch even checken of je je rechtsbijstandverzekering nog hebt). Ik vind het wel dapper van je dat je het aandurft om gewoon 1 1/2 jaar zonder baan te zitten, respect. Zelf zou ik het misschien onbewust het liefst ook minder werken, maar het idee iets 'te missen' wat ik nu in mijn werk vind, houdt me dan toch tegen. Maar ja, wat mis ik als ik straks (bijna) fulltime werk van mijn kind?

Liefs, Sonica

Ha Rosan,

Wat een belachelijke actie van je werkgever (ik zag trouwens op http://www.juridisch.com/luijten/proeftijd.html dat je bij aanvechten nog wel kansen hebt, maar zo te zien heb je je tijdelijke werkloosheid al omarmd - zo niet, toch even checken of je je rechtsbijstandverzekering nog hebt). Ik vind het wel dapper van je dat je het aandurft om gewoon 1 1/2 jaar zonder baan te zitten, respect. Zelf zou ik het misschien onbewust het liefst ook minder werken, maar het idee iets 'te missen' wat ik nu in mijn werk vind, houdt me dan toch tegen. Maar ja, wat mis ik als ik straks (bijna) fulltime werk van mijn kind?

Liefs, Sonica

@ angel-sabrina : Slim dat je het nog even stil houd, want anders ben je denk ik niet zo zeker van je contractverlenging..

@ Sonica: Dankje voor de tip! Kga nog even kijken wat ik eraan kan hebben..

Terug
Bovenaan