baan kwijt

hallo dames ,ik kom van de november forum en kijk soms ook bij jullie, ik ben op 3 november uitgerekend ( wie weet word ik mischien een oktober mama )

ik zit nu met de zelfde "problem"
Ik ben nu bijna 10 w zwanger en mijn eerste half jaar kontrakt loopt 30. april af. Ik heb met mijn leidinggevende gesproken en ze heeft mij gezegd dat me kontrakt word voor een jaar verlengd en dat ze het gaat regelen. Nou weet ik niet waneer ik het moet vertellen. Mijn laatste werkdag is op 23 april en dan kom ik pas in mei ( koniginnen dag zijn we thuis) maar dan gaat ze met mei vakantie weg. Ik vind het beetje raar om eerst aan me kolegan het vertellen en pas als ze terug is aan haar. Of zou ik het vertellen nog voor dat ze gaat, dat ik even langs me werk gaat als ik vrij ben en vertel ( of kunnen ze de contakt nog anuleren?)
Mijn buik is al aardig groot, dus kan het ook al niet te lang verbergen.

Wat zou jullie doen?

Hoi,

Ik heb besloten het wel aan mijn werk te vertellen ondanks dat mijn contract 10 april moet worden verlengd. Dit ivm ziekte door zwangerschap.

Uiteindelijk heeft het bij mij niks uitgemaakt en zijn ze als uitzondering zelfs met minder uren akkoord gegaan voor mijn vervolgcontract.

Maar het blijft natuurlijk jouw keuze en iedere werkgever is natuurlijk weer anders.

Liefs

Hoi,

Ik heb besloten het wel aan mijn werk te vertellen ondanks dat mijn contract 10 april moet worden verlengd. Dit ivm ziekte door zwangerschap.

Uiteindelijk heeft het bij mij niks uitgemaakt en zijn ze als uitzondering zelfs met minder uren akkoord gegaan voor mijn vervolgcontract.

Maar het blijft natuurlijk jouw keuze en iedere werkgever is natuurlijk weer anders.

Liefs

Hoi,

Ik heb nu ook al te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word, dat terwijl mijn contract nog loopt tot 31 januari!!
Natuurlijk baal je ontzettend en ik weet dat het niet mag, maar het moeilijk aan te vechten ze kunnen van allerlei redenen bedenken. Heb besloten om maar een half jaar te gaan genieten van mijn kind.

liefs

Hoi,

Wat een vervelende verhalen zeg, die onzekerheid doet je zwangerschap toch ook geen goed! Boontje, ik denk dat ik het wel zou vertellen zou, al is het om te laten zien dat je het vertrouwen van je werkgever bij voorbaat waard bent - maar aan de andere kant zie je dat er ook werkgevers zijn die het zelf ook niet zo nauw nemen met eerlijkheid. Veel sterkte met het maken van je keus.

Groetjes, Sonica

bedankt voor jullie racies

ik wacht zowiezo tot na de 12 weken, dan doen we het eerst mijn ouders en mijn schoonouders vertellen en dan op mijn werk.

Ik ben ook benieuwd hoe iedereen reageerd, niemand weet dat we bezig waren voor een derde en als ik er over praat, heeft iedereen negative pratjes tegen mij ( zo als 2 gezonde kinderen zijn genoeg en straks heb je lekker tijd voor je zelf, vandaag hoorde ik "WAT nog een baby"klonk als ben je gek of zo? ). Ik probeer me niks van aantreken, maar is niet zo makelijk.

groetjes boontje

Lastige situaties allemaal dus...
pff! Het is wel duidelijk hoe het er vandaag aan de dag aan toe gaat dus! Ik vind het gewoon te gek voor woorden!

Succes allemaal.....

Ik heb ook vrij vroeg aan mijn bazin verteld dat ik zwanger was, tijdens mijn beoordelingsgesprek. Ik had een jaarcontract wat na dat gesprek omgezet zou worden in een contract voor onbepaalde tijd. Ik vond dat ze het moest weten voordat ze het contract verlengde. Het maakte haar niets uit, ze verlengde het contract toch wel!
Nou werk ik ook wel in een bijzonder vrouw/moedervriendelijke omgeving met alleen maar parttimers die af en toe schuiven met uren ivm met zieke kinderen, doktersafspraken, schoolfeestjes, etc., dus ik had ook niet verwacht dat ze er moeilijk over zou doen.

Groetjes

Terug
Bovenaan