Baan onzeker, toch zwanger worden?

<p>Hallo, ik wil heel graag zwanger worden van ons eerste kindje. Nou ben ik vorig jaar aan een nieuwe baan begonnen en werd heel snel overspannen (door een privé situatie). Sinds augustus werk ik alweer fulltime. Afgelopen maand liep mijn jaarcontract af en kreeg ik te horen dat bepaalde mensen (HR en de baas van mijn manager) het niet zagen zitten dat ik bleef, mijn manager heeft het voor me opgenomen en ervoor gezorgd dat ik nu een half jaar contract heb. Maar nu ben ik bang dat als ik zwanger wordt mijn contract niet wordt verlengd of dat mijn contract sowieso niet wordt verlengd en ik dan bijv net zwanger ben en dan een nieuwe baan moet zoeken. Tips? Ideeën? Meningen? <br />Bedankt alvast!</p>

Misschien verstandiger om dan eerst dat half jaar contract af te wachten. In principe moeten ze dan nog maand van te voren aangeven wat ze willen en er is al bijna een maand voorbij, dus dat betekent even 4 maanden wachten.
Vaak vertel je eerste 2/3 maanden nog niet dat je zwanger bent, dus je kan ook nog iets eerder proberen. Maar dan natuurlijk wel risico op veel klachten, waardoor je misschien ziek moet melden

En misschien als de baan onzeker is, misschien eerst focussen op jezelf goed laten zien op het werk en laten zien dat je een vast contract waard bent?
Heel goed op je CV staat het denk ook niet als je niet verlengd word.

Als je het zonder je baan financieel kan redden zou ik niet weten waarom je het niet zou proberen?
Ik heb deze vraag een paar weken geleden ook gesteld en ik kreeg veel positieve reacties. Je werkt om te leven en niet andersom. Zet je dromen niet aan de kant voor werk.
Tenzij je zonder je eigen inkomen niet kan rondkomen op alleen het inkomen van je partner. Dan wordt het een ander verhaal...

@Hopsakee Bedankt! Een verstandig advies ? maar mocht mijn contract alsnog niet verlengd worden dan moet ik weer een nieuwe baan gaan zoeken en komt het krijgen van een baby ook niet uit. Iets met 'het is nooit een perfect moment'? 

@Dori Anne Bedankt! Helemaal op mijn partner's inkomen redden we het niet. Feit is wel dat als mijn contract niet verlengd wordt, ik natuurlijk recht heb op een uitkering en geloof ik zelfs een zwangerschapsuitkering voor een tijdje. Liever maak ik daar natuurlijk geen gebruik van maar mocht het nodig zijn dan redden we het op die manier makkelijk. En dan kan ik rustig een nieuwe baan zoeken. Daarnaast wil ik mijn leven eigenlijk niet 'on hold' zetten voor werk zoals je ook al aangaf. Heb ook even bij jouw topic gekeken, inderdaad veel positieve reacties. Fijn om te lezen! 

@JanDo Precies zet je leven niet on hold. Ik ben echt overgehaald door de reacties op mijn topic. Zoals ik al zei: we werken om te leven en niet andersom. Mijn contract moet februari verlengt worden...Ook spannend, maar ik ga niet eindeloos wachten tot ik zekerheid heb. Dat kan misschien wel jaren duren in deze gekke tijd. 
En wat je zegt er zijn inderdaad uitkeringen. Niet ideaal, maar ze zijn er wel. Het komt altijd goed!

Ik ben het ook eens met dori anne.
Je hebt nu eenmaal een kinderwens en als ze je misschien niet willen, ivm een vroege ‘burn out’... tja, wil jij daar dan nog werken? En wie zegt dat het meteen lukt om zwanger te worden? Dalijk wacht je een half jaar, gooien ze je er alsnog uit, of wordt het weer maar met n half jaar verlengt. En dan? Stel dat het dan niet snel wil lukken om zwanger te raken? Jouw geluk en jullie wens om een gezinnetje te stichten staat toch voorop? Ik zou echt niet afwachten. Werk vind je wel weer hoor! Misschien financieel in het begin even wat rustiger aan doen, maar ach, hoeveel heeft een mens nu werkelijk nodig, als je elkaar hebt? ?

Ik zou er gewoon voor gaan, zeker als je het red op het loon van je man icm uitkering. Wie weet duurt zwamger worden best een tijd en heb je deze maanden voor niks verspilt. 

Wachten op je contractverlenging van een half jaar heb je weinig aan, kun je daarna weer gaan wachten op het volgende contract. Of als het niet verlengd wordt zit je idd met een nieuwe werkgever. Zo kun je overal wel op wachten, wat je zelf al zegt, het juiste moment is er nooit. Maar als je kindje er is, is de rest veel minder belangrijk en komt het meestal wel goed. 

Terug
Bovenaan