Baan onzeker, toch zwanger worden?

Ik ben ook niet zeker voor blijven wachten, want dan past het perfecte moment nooit.
Dat ze twijfelen je te houden na vroeg overspannen kan ik wel begrijpen. Tuurlijk komt het niet vriendelijk over, maar wel realistisch. Een half jaar extra gekregen om te laten zien dat je het wel echt waard bent en iemand bent die zich snel ziek meld. Dat dit echt even een ongelukkige situatie was.
En zoals ik al zei, een half jaar contract is zo voorbij. Een maand van te voren moeten ze al aangeven qua verlenging of niet, dus 5 maanden. De eerste 3 maanden zwangerschap vertel je vaak al niet dat je zwanger bent. Houd in dat als je nog even 2 maanden wacht i.c.m. jezelf bewijzen op het werk voor een vast contract, je misschien wel zwanger kan zijn en baanzekerheid hebt.
Als dat iets is wat je niet belangrijk vind, en daar heb je alle recht op en hoeft ook zeker niet, dan is het antwoord op je vraag toch duidelijk ?

Ik heb de rest niet gelezen. Maar er is nooit wat zeker... zeker niet in deze tijd. Vast contract zegt niks! Als je thuos situatie en relatie etc stabiel is gewoon lekker voor gaan. Het is wel je toekomst en een baan zoeken/vinden gaat heus wel lukken. 
Ik zou het iig niet laten bepalen voor een kindje

Is er zicht op een vast contract na dit halfjaar contract? Want dan zou ik het misschien in de overweging meenemen maja als je zwanger raakt vertel je het normaal toch niet voor de 12 weken. Als er geen zicht is op vast kan je baas ja contract 3x verlengen in 48 mndn totaal dus daar zou ik echt niet op gaan wachten

Mijn eerste gedachte wordt toch wel bevestigd door jullie! Wel fijn! Die was namelijk ook dat ik ervoor moest gaan. Maar als je dan veel nadenkt ga je ook weer twijfelen. 
Op een vast contract is sowieso ook nog geen zicht hierna. Mijn werkgever geeft die pas als het moet (wettelijk gezien). 
Een half jaar is inderdaad niet lang maar als ik zo lang ga wachten en het duurt daarna lang om zwanger te worden, weet ik nu al dat ik daar dan spijt van ga hebben. 
Fijn om jullie gedachten hierover gehoord te hebben. Bedankt! 

Op het moment dat je aan kids gaat beginnen komt het eigenlijk nooit helemaal uit: moeten we niet meer spaargeld hebben? Moeten we niet eerst een huis kopen? Moet ik niet een andere baan zoeken? Kan het pas na mn opleiding? Etc. De ervaring leert dat op het moment dat je zwanger raakt.. dat het altijd wel goedkomt ;)
Ik ben zelfs toen ik zwanger was gaan solliciteren omdat ik meer vastigheid wilde. Op 1ste gesprek gezegd dat ik zwanger ben. En aangenomen ;) Werk er nu al ruim 1,5 jaar!

Terug
Bovenaan