Baarkruk? voors en tegens

Ik heb zelf ook al twee keer op een baarkruk willen bevallen, echter, bij de eerste was ze de baarkruk vergeten en bij de tweede ging het allemaal vrij snel dat ik een invaller kreeg om even te checken hoe het met me was en zij is toen gelijk gebleven, maar had ook geen baarkruk bij haar. Ben nu bijna 38 weken zwanger en zou het fijn vinden als het deze keer wel lukt!

Mijn zus is drie keer met een baarkruk bevallen en is er zeer positief over.

Willemijn

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al bevallen. Gedeeltelijk op bed, maar met de persweeen toch naar de baarkruk verplaatst (geen pauzes tussen de weeen).'
Kan niet zeggen wat ik fijner vond, het was allebei pijnlijk en niet leuk , maar dat is een beavlling nooit natuurlijk.
Uiteindelijk na anderhalf uur ambulance gebeld, duurde te lang, dus naar het ziekenhuis. Daar met de vacuum geholpen, uiteindelijk 133 minuten geperst.....
Flinke meid (4240 gram) vandaar dat het bij mij niet uitmaakte hoe   ik beviel, ze was te flink...

groetjes Mariska
trotse mama van Feline
26 mei 2007

Hej wat leuk mariska om jou bevallingsverhaal te lezen. komt wel wat overheen met dat van mij. Mij leek de baarkruk maar wat een onding..ik ben uiteindelijk niet naar het ZH gegaan gelukkig, ook al duurde t hier ook bijna te lang. daarom uiteindelijk ook op de baarkruk bevallen!!
Pffff wat een uitkomst zo n onding dan zeg....
Onze zoon woog ook 8,5 pond, dus ook een enorme dikkerd....maar het is allemaal goed gekomen en nu een gezonde blaag alweer van 9maanden!!
groetjes en veel plezier met de kleine!!

quote: Juulein reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-06-2007 13:40:16'));

Hej wat leuk mariska om jou bevallingsverhaal te lezen. komt wel wat overheen met dat van mij. Mij leek de baarkruk maar wat een onding..ik ben uiteindelijk niet naar het ZH gegaan gelukkig, ook al duurde t hier ook bijna te lang. daarom uiteindelijk ook op de baarkruk bevallen!!
Pffff wat een uitkomst zo n onding dan zeg....
Onze zoon woog ook 8,5 pond, dus ook een enorme dikkerd....maar het is allemaal goed gekomen en nu een gezonde blaag alweer van 9maanden!!
groetjes en veel plezier met de kleine!!

Hoi Juulein,

De baarkruk hielp bij mij jammergenoeg niet. Ik had gewoon ook geen puf meer, ik was al zo lang wakker en lang bezig met die weeenstorm en daaropvolgend perswee op perswee zonder normale pauze er tussen. Die vacuum hielp gelukkig wel, ik heb er alleen nu nog last van...
Had jij ook lang last van onderen met lopen?
(komt bij mij volgens mij door baarkruk en vacuum)

groetjes Mariska

Op 12 juni ben ik bevallen van een gezonde dochter (3770 gram) en laat me je vertellen: helemaal PRO braakruk nu! Liggend verdroeg ik de weeen slecht. En wat betreft grotere kans op inscheuren en zo, ik denk dat dat meevalt en veel meer afhankelijk is van de begeleiding door de verloskundige. Achteraf hoorde ik dat mensen die paardrijden vaker worden ingeknipt, omdat hun bekkenbodemspieren meer geoeffend zijn. Gelukkig hoorde ik dat achteraf, anders had dat me nog meer tegengewerkt tijdens de bevalling (en ik heb mezelf al genoeg tegengewerkt).
Uiteindelijk had ik maar een klein ruptuurtje hieraan overgehouden. 34 jaar, fanatiek paardrijden, eerste kindje en maar klein ruptuurtje. Best netjes. Het zal heel persoonlijk zijn, maar de baarkruk is mij echt super goed 'bevallen'. Die extra hulp van de zwaartekracht is bijzonder prettig en de houding is in het geheel natuurlijker. Zo voelde dat ook, want ik heb het ook even liggend geprobeerd en wist niet hoe snel ik weer op die kruk moest.

Susses iedereen!

Terug
Bovenaan