<p>Hoi allemaal,</p><p>graag hoor ik van forumleden of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben.</p><p>ik ben nu 21w+4d zwanger, heb sinds week 17 last van harde buiken. Het is met de week meer geworden. Vanaf week 20 tot nu was er zelfs een paar keer dat de harde buiken met de regelmaat komt. Ik krijg heel makkelijk al een aangespannen baarmoeder, door bijv naar wc gaan, paar meters lopen. Soms is die zo aangespannen dat het een harde buik(keiharde bal) wordt, soms zakt minder hard maar het voelt wel aangespannen. </p><p>Mijn baarmoederhals is 2 weken gemeten bij 20 weken echo, die was 5.11cm. Vandaag weer een meting gehad en het is 4,1 cm. Vk zei als het maar boven 2,5 cm is geen kwaad kan. Nu maak ik toch wel klein beetje zorgen dat het in 2 weken tijd 1cm korter is geworden. Ik weet dat het door de meting manier komen(dat ie een beetje scheef staat bijv) maar toch. 1 cm is toch best veel voor 2 weken tijd.</p><p>zijn er mama’s die ook dezelfde ervaring hebben? Ik hoor het graag! </p>