Baarmoederhals korter geworden(21w+4d)

[quote quote=10208414]Bij mij hetzelfde verhaal rond de 18 weken, maar mijn eerste meting was 3.8 en mijn 2de meting 4 dagen maten was 4.5. Dus hij kan ook weer langer worden. Maar zolang die boven de 2.5 is zou ik me geen zorgen maken. Zo wel, extra controle vragen.[/quote]
Hoi,
had je toen ook veel harde buiken die af en toe met regelmaat kwam? Maak me vooral zorgen dat ie korter is geworden en dat ik in die periode veel harde buiken heb gehad. Hoe is nu verder met je? 

Let vooral op je harde buiken!
Je lichaam vraagt om rust!!! Veel liggen/zitten. Geen trappen lopen enz. Toen ik dat 2 maanden had gedaan werd die weer langer!

Hi, ik ben nu 26 weken en hoorde twee weken geleden dat die van mij tussen de 3,3 en 3,5 is (na een lis twee jaar geleden). Naar de gyn geweest en die adviseerde rustig aan te doen. Vandaag toevallig bedrijfsarts gesproken en die heeft mij echt dringend geadviseerd heel rustig aan te werken, stress en harde buiken te voorkomen en vaker thuis te werken om reizen te beperken. Hij zei; je draait het niet meer terug als het straks echt korter wordt en dat risico ga ik je niet laten lopen. Rust dus. 

Oh en nog iets; bij mij had de gyn een kweekje afgenomen en ik heb dus een bacteriële infectie die heel veel zwangeren hebben en die de kans op vroeggeboorte vergroot. Dit is normaal niet iets dat ze onderzoeken en/of behandelen maar dus wel als je al een kortere hals hebt en dus een grotere kans op vroeggeboorte. Ik heb dus nu wel antibiotica daarvoor gekregen. Misschien goed om te bespreken?

Overigens; mijn VK maakt zich ook geen zorgen bij 3,5 maar de gyn was een stuk voorzichtiger en de bedrijfsarts al helemaal dus ik zou misschien niet meteen van de VK aannemen dat er geen enkel probleem is. Misschien toch consult bij gyn aanvragen. Met alle respect voor de VK, de gyn is een arts die hier meer van weet

[quote quote=10209040]Overigens; mijn VK maakt zich ook geen zorgen bij 3,5 maar de gyn was een stuk voorzichtiger en de bedrijfsarts al helemaal dus ik zou misschien niet meteen van de VK aannemen dat er geen enkel probleem is. Misschien toch consult bij gyn aanvragen. Met alle respect voor de VK, de gyn is een arts die hier meer van weet[/quote]
Hoi,
ik was afgelopen controle in het ziekenhuis, maar dat werd gedaan door de vk in het ziekenhuis, ze had daarna wel gesproken met gyn en die wilde mijn baarmoederhals volgende week woensdag nog een keer meten voor de zekerheid. Maar zoals wat ik afgelopen maandag hoorde maken ze geen zorgen omdat ze 4,1 cm lang genoeg vinden en dat die harde buiken misschien gewoon bij mij horen(waar ik dus geen vertrouw in heb, neem genoeg rust omdat ik vanaf begin al thuis zit en de harde buiken ook zomaar komen tijdens rust nemen) 

[quote quote=10209020]Nog even iets, dat betekende wel dat ik moest stoppen met werken. En het waren 3 maanden…[/quote]
Hoi, 
ja ik neem genoeg rust, zit vanaf begin al thuis en sinds dat ik harde buik heb doe ik helemaal niks meer behalve liggen/zitten. Vind maar raar dat ze zeggen dat het misschien bij mij hoort, want ik krijg echt zomaar een gespannen baarmoeder. Volgende week nog een keer baarmoederhals laten meten en hopen dat het niet verkort is! 

Terug
Bovenaan