Baarmoedermond dicht?!

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik lees (en leef!) al een tijdje mee op dit forum, ik ben Susan 26 jaar oud en ik en mijn vriend hebben een kinderwens! </p><p>Door een onverwachte uitkomst bij mijn ha gister maak ik me wat zorgen... Nouja zeg maar gerust ontzettend. </p><p>Het verhaal... Februari 2012 (!) heb ik mijn mirena laten plaatsen. Hoewel dit niet prettig was, was het trouwens helemaal geen horrorverhaal zoals je zovaak leest! Mag ook gezegd worden denk ik haha!</p><p>Anyhow hij zit dus bijna 7 (!) jaar... We vrijen zonder andere bescherming en ben nooit zwanger geraakt. We staan er nu zo in dat de mirena eruit gaat en dan de regenjasjes maar gaan gebruiken tot de tijd ECHT daar is om te gaan klussen voor een kindje. </p><p>Gister dus naar de ha, en na bijna 3 kwartier aan martelgang (ja dit was echt pijnlijker dan het plaatsen) vroeg hij me of ik verder gyneacologische klachten had. Uhm... Nee? Hoezo? Hij ging even wat ophalen en toen hij terugkwam vroeg hij allemaal dingen over pijn bij het vrijen (heb ik niet) onregelmatige cyclus (heb ik niet) dus ik vroeg hem of er iets aan de hand was dan. </p><p>Nou zegt hij... Ik kan je draadjes niet vinden en je baarmoedermond zit potdicht dus ik hoop dat ze daar zitten maar ik kom er niet bij. Ik ga je doorsturen naar de gyneacoloog. </p><p>Uit nervositeit grapte ik dan toch geen rubbertje hoefde te gebruiken. Nee zei hij, dat klopt want daar komt echt niets langs. </p><p>Terwijl ik me aan ging kleden belde hij de gyn... Kinderwens... Potdicht... Ongebruikelijk. </p><p>Dus ik nam plaats aan zijn bureau en ik weet niet waarom of wat er gebeurde maar ik barste in tranen uit. Want ongebruikelijk etc... Dan denk je dat er iets mis is met je. En hij zei alleen dat dat niet zo hoeft te zijn maar dat het wel ongebruikelijk is dat je baarmoedermond helemaal dicht zit. </p><p>Ik heb vanochtend nog naar de gyn gebeld omdat ik zsm wil weten wat er aan de hand is, de verwijsbrief was net binnen... Ik word vandaag gebeld wanneer ik terecht kan. Maar dat word waarschijnlijk halverwege januari pas. </p><p>Ik vreet me echt een beetje op ben best ongerust en verdrietig. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met een potdichte baarmoedermond? </p><p>Ben opzoek naar toch wat geruststelling haha.</p><p> </p>
 
Ik heb toevallig net een koperspiraal laten plaatsen. Misschien zijn de touwtjes te kort afgeknipt en zijn ze een beetje verdwenen. En hij is er ook ingekomen dus dan is ie daar toch wel los genoeg voor als t echt potdicht zat zou die er ook niet ingaan. Je hebt ook nog geen bevalling gehad dan schijnt t sws moeilijk te gaan. Ik ben 3 maanden geleden bevallen en bij mij ging t vrij makkelijk. Succes het is vast oke hij komt er heus wel uit
 
Uhm mirena mag maar 5 jaar blijven zitten... koper 10 jaar. Als je nog nooit een kind heb gehad zit je bm sowieso dicht.. bij mij met verwijderen vonden ze ook geen draadjes. Waren naar binnen gedraaid gyn heeft hem gewoon verwijderd
 
Bedankt voor jullie reacties! Hoewel ik het nog steeds heel spannend vind stellen jullie reacties me wel wat gerust... Ik lees op internet meerdere soortgelijke verhalen met verschillende afloop (gewoon bij de gyn of hysterescopie) dus laten we hopen dat het gewoon bij de gyn kan.  Vanmiddag moet ik naat de gyn en dan weten we weer (mooi vlot nog wel!) 
 
Nou ik ben zojuist terug van de gyn. Ook hij kon de mirena er niet uit krijgen. De draadjes zijn om de spiraal gekrult ?... Moet wel zeggen dat het allemaal een stuk comfortabeler ging dat bij de ha. Warme kamer verwarmde eendebek. Verder alsnog een drama trouwens... Met een borsteltje de draadjes omloog proberen te halen dus echt IN de baarmoeder zelf. Bah niet prettig en best pijnlijk. Het goede nieuws is wel dat hij mijn huisarts vervloekte omdat hij me had aangepraat dat er iets mis zou zijn met mij. Mijn baarmoedermond is prima is orde, heb geen cystes op de eierstokken en mijn baarmoeder heeft een mooie vorm en ligt prima naar voren gekanteld. Oftewel het licht staat op oranje en op groen als de mirena eruit is om de kinderwens in vervulling te laten gaan. ☺ 
 
Owjee. Hoe gaan ze nu je spiraal er uit halen dan?Vervelend dat het zo liep en dat je huisarts dat zei.. als je spiraal er in kan, kan t namelijk niet dat t potdicht zit...
 
Nou hij zat al 7 jaar (huisarts zei dat dat best kon gezien ik dun ben??) en ik dacht misschien is hij in de tussentijd wel dichtgegaan ofzo... De gyneacoloog zei zelfs dat er versteende baarmoedermond in de verwijsbrief stond en dat schijnt een serieuze aandoening te zijn maar bij mij gelukkig niet het geval dus. Ik heb vanmiddag zelf nog eens gebeld omdat ik nu opeens heel hevig vloei en me afvroeg of dat zonder verwijdering wel normaal is. Maar dat kon een bloedvaatje zijn. En ze zei gelijk dat er ook een plekje vrij is 4 januari. Het spiraaltje word er dan dmv hysterescopie uitgehaald. Dan gaan ze met een camera en een lampje en een tangetje naar binnen om hem te pakken. Mag onder verdoving maar hoeft niet zeiden ze. Vriend is er niet blij mee dat de afspraak in de vakantie gepland staat... Want stel je voor dat ik er last van heb en 's middags niets leuks kan doen. (Who cares kom op zeg) We gaan het weer zien 4 januari
 
Nou sorry je bouw heeft er niks mee te maken... een mirena Mag maar 5 jaar daarna werkt ie in principe niet meer. Beetje rare HA heb je dat ie dat zegt en over dat je bmm gesloten is. Spiraal ging er ook in.Hopelijk valt het mee met verwijderen ik liep er ook tegen aan HA 3 verschillende kregen die van mij er ook niet uit. Gelukkig wel gelukt bij de gyn maar wel met moeiteNa weeën krijg je toch wel ze gaan je bm in dus die trekt samen gewoon pcm en door bloedverlies zal je ook hebben. Liever in vakantie eruit dan nog weken erin
 
Terug
Bovenaan