Ook ik heb al een hele tijd last met spiraaltjes. Koper spiraal kon mijn lichaam niet tegen, werd ik ziek van en kreeg hele hevige en pijnlijke menstruaties. Plaatsing deed ontzettend veel zeer, tot overgeven aan toe. Bijna 3 maanden later nog pijn van gehad (achteraf dus mede omdat mijn lichaam er niet tegen kon). Koper eruit laten halen, bleek ook nog eens niet goed te zitten, en zou toen gelijk een Mirena krijgen. Omdat het verwijderen ook weer zo'n zeer deed omdat het spiraaltje verschoven bleek te zijn, hebben ze niet meteen een Mirena geplaatst. Ik wilde deze pijnen niet nog een keer meemaken, maar een andere keus dan een mirena was er voor mij niet meer. Vanaf mijn 11e jaar al problemen met alle soorten anticonceptie, 4 verschillende pillen, prikpil, koperspiraal, niets werkte.. Altijd doorbraakbloedingen, soms weken lang ongesteld en veel pijn. De Mirena hebben ze uiteindelijk bij mij onder een roesje geplaatst, omdat de gynaeceloog me niet nog meer wilde 'beschadigen'. Niks van gevoeld, ook na plaatsing niet. Even was ik ontzettend blij met de Mirena. Tot ik regelmatig steken aan de rechterkant van mijn baarmoeder kreeg (richting de eierstokken). Gecombineerd met bijna iedere dag wel een klein beetje bloed. Dit heb ik nu nog steeds... In Juni gaat mijn spiraal eruit (EINDELIJK!) omdat mijn vriend en ik zwanger willen proberen te worden. Kortom: ook ik heb alleen maar slechte ervaringen met spiraaltjes. Denk dat ik hierna niets meer neem, maar gewoon ga vrijen met condoom....! Liefs Rosan