Baarmoedermond dicht?!

Precies dat dus... Ik ben anders altijd heel te spreken over mijn huisarts hoor maar dit zijn wel dingen waardoor je gaat twijfelen... Inderdaad ik wil hem er zo snel mogelijk uit hebben, helemaal nu er van alle kanten bevestigd word dat hij ook gewoon niet meer werkt en dus geen functie meer heeft daar. 
 
@Elsiejoy gebeurde dat bij jou in dezelfde afspraak nog het spoelen en de camera? Of ben je meerdere keren heen geweest? Heb je een verdoving gehad of gewoon zonder? Wat naar dat het bij jou ook zo'n ramp was zeg! De huisarts zal het met een reden zo gezegd hebben, maar helemaal lekker voel ik me er niet bij. Ik moet vrijdag nog een b12 spuit halen daar en dan zal ik het ook eens aankaarten   
 
Hee! Beetje raar van je huisarts.. dit is bij mij 1 vd redenen geweest dat ik de handeling door de gynaecoloog laat doen. Ik heb wel 1 x de verdoving nodig gehad en vond dat prettiger.
 
De eerste keer plaatsen was tijdens ms tweede keer niet en heb nog geen kinderen gehad. Tegenwoordig is die voorkeur wat afgezakt. Bm slijm zou voldoende moeten zijn en bij mij zat ie er zo in. Ik zou het idd nog ff aankaarten die dingen zijn niet voor niks tot 5 jaar. En dan komt het niet op een paar maanden aan zei me gyn toen maar 2 jaar is wel extreem veel langer. Volgende keer touwtjes ook niet o kort. Bij mij waren ze tekort geknipt 3 huisartsen en assistent hebben het geprobeerd en lukte niet. Toen naar de gyn die had ook moeite maar kreeg hem gelukkig te pakken, moet zeggen voelde niet heel prettig beetje stekend een ergere vorm van menstruatie pijn. Touwtjes waren dus tekort en naar binnen gedraaid dus moest echt me Bm in. Heb hem wel op de echo zien zitten best grappig eigenlijk. 
 
Nou vandaag was het dan zo ver en stond de hysterescopie gepland. Het vond op een operatiekamer plaats met 3 artsen... Op de één of andere manier had ik me dat toch anders voorgesteld en schrok ik er nog best wel van. Er werd eerst gespoeld (niet prettig en drukkend gevoel maar niet pijnlijk) en toen zagen ze in baarmoeder zelf de draadjes zitten en werd er getrokken dat was echt ontzettend pijnlijk... Ik begon helemaal te trillen en te zweten en hij was te draadjes weer kwijt want het spiraaltje zat ook wat vast.Bij poging 2 kwam hij eruit. Ik heb hem mee naar huis genomen. Nu nergens last van gelukkig.Heb van te voren wel een ibuprofen en diclovenac ingenomen op aanraden van de arts. Al met al was het met 20 minuutjes gepiept. Verder natuurlijk geen prettige ervaring en het eruit trekken was dus echt heel erg pijnlijk. Veel pijnlijker dan het plaatsen ook trouwens.Iedereen bedankt voor de reacties. Voor mij nooit meer een mirena!
 
Ook ik heb al een hele tijd last met spiraaltjes. Koper spiraal kon mijn lichaam niet tegen, werd ik ziek van en kreeg hele hevige en pijnlijke menstruaties. Plaatsing deed ontzettend veel zeer, tot overgeven aan toe. Bijna 3 maanden later nog pijn van gehad (achteraf dus mede omdat mijn lichaam er niet tegen kon). Koper eruit laten halen, bleek ook nog eens niet goed te zitten, en zou toen gelijk een Mirena krijgen. Omdat het verwijderen ook weer zo'n zeer deed omdat het spiraaltje verschoven bleek te zijn, hebben ze niet meteen een Mirena geplaatst. Ik wilde deze pijnen niet nog een keer meemaken, maar een andere keus dan een mirena was er voor mij niet meer. Vanaf mijn 11e jaar al problemen met alle soorten anticonceptie, 4 verschillende pillen, prikpil, koperspiraal, niets werkte.. Altijd doorbraakbloedingen, soms weken lang ongesteld en veel pijn. De Mirena hebben ze uiteindelijk bij mij onder een roesje geplaatst, omdat de gynaeceloog me niet nog meer wilde 'beschadigen'. Niks van gevoeld, ook na plaatsing niet. Even was ik ontzettend blij met de Mirena. Tot ik regelmatig steken aan de rechterkant van mijn baarmoeder kreeg (richting de eierstokken). Gecombineerd met bijna iedere dag wel een klein beetje bloed. Dit heb ik nu nog steeds... In Juni gaat mijn spiraal eruit (EINDELIJK!) omdat mijn vriend en ik zwanger willen proberen te worden. Kortom: ook ik heb alleen maar slechte ervaringen met spiraaltjes. Denk dat ik hierna niets meer neem, maar gewoon ga vrijen met condoom....! Liefs Rosan
 
Terug
Bovenaan