Baarmoederslijmvlies na miskraam

<p>Hoi allemaal,</p><p>8 weken geleden heb ik een miskraam gehad. Ik had een leeg vruchtzakje. Dat hebben we toen moeten opwekken met medicatie. Nu 8 weken later heb ik nog geen menstruatie gehad en is mijn hcg waarde 101 (vorige week was die 167) dus het is wel al aan het zakken. Maar mijn baarmoederslijmvlies is nog ongeveer 1cm? Als ik het goed heb. Waardoor mijn menstruatie dus niet op gang komt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet volgende week weer na het ziekenhuis voor echo en bloedprikken.  Maar word er toch wel beetje gek van dat het allemaal zo lang duurt ??</p>

Hai Facha,
Ik herken mijzelf in jouw verhaal. In november heb ik een miskraam gehad. Deze heeft in totaal zo'n 8 weken geduurd. Mijn hcg bleef ook in mijn bloed en op de echo zag alles er wel goed uit.
Uiteindelijk ben ik 4 weken nadat het HCG uit mijn bloed was, weer ongesteld geworden. Het heeft daarna even geduurd voordat mijn cyclus weer op orde was. Maar in april bleek ik weer zwanger te zijn en ik ben nu 15 weken.
Ik weet hoe vreselijk frustrerend het is, wanneer het zo lang duurt. Je hebt geen idee waar je aan toe bent en je voelt je er echt ellendig door. De enige tip die ik je kan geven is: laat je goed in de gaten houden en ik heb zelf ook af en toe een test gedaan om te zien of het al afzwakte. 
Houd moed! En praat erover, want zo'n lange miskraam inclusief de hormonen doen veel met je!
Sterkte!

Awh dankjewel voor je antwoord Joorst ☺️ Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Het is indd zo vervelend dat je niet weet hoe of wat. Ik wil zo graag gewoon weer verder. Ik heb ook wel af en toe getest mja die slaan gewoon nog positief uit door de HCG in me bloed. Maja we blijven maar weer afwachten  ? 
Fijne zwangerschap gewenst! ????

Dank je Facha, dat gaat voor jou ook komen! Hoe moeilijk en ver weg het nu lijkt. Houd er rekening mee dat je cyclus straks ook wat rommelig kan zijn. Mij hebben ovulatietesten geholpen!

@Facha, ik zit in hetzelfde schuitje. Miskraam gehad en 9 mei een curretage en tot de dag van vandaag ben ik aan het wachten op een menstruatie... Loop ook in het ziekenhuis voor een onderzoek voor herhaalde miskramen. Afgelopen week bloed laten prikken, maar hier kon ze niet op zien dat ik al een eisprong heb gehad. Die moet nog komen of is al geweest en heb nog geen menstruatie. Verschrikkelijk frustrerend allemaal, ben 2 maanden verder en nog niets. Ja paar dagen wat licht bloedverlies maar het lijkt niet door te zetten. 
Wat bedoel jij precies met je baarmoederslijmvlies? Dit was op de echo bij mij namelijk best wel dik ,waardoor de gyneacoloog aangaf met twee weken moet je wel ongesteld zijn (dit is ondertussen 3 weken geleden). Weer gebeld voor opwekkers of iets, maar moet weer 3 weken wachten tot mijn volgende afspraak :(. En hoe test jij HCG? Zijn dit ovulatietesten of wat anders, hier heb ik nog nooit iets over gehoord.
Ken je gevoel heel goed, ik ga mentaal echt door een hel de laatste twee weken en wordt door het ziekenhuis van het kastje naar de muur gestuurd... Bij jou wel al wat verandering nu? 

Hoi hoi,
Mijn baarmoederslijmvlies was eerst 2,5cm en dat was volgens mij met de controle van 4 weken na de miskraam. En  met de controle 6 weken na de miskraam was die dus geslonken naar 1cm. Maar ze kon niet goed zien tot waar die liep ofzo iets ?? 
Mijn HCG word geprikt in het ziekenhuis op advies van de arts.
1e x was die 167.  2e x was die 101.  En ik heb net weer bloed moeten prikken en morgen weer een afspraak met een echo erbij. 
Indd door de te hoge hcg waarde krijg ik dus geen eisprong en ook geen menstruatie, en volgens mij geeft die baarmoederslijmvlies de hcg af. Dus zolang ik dat nog heb gebeurt er niks bij mij ?.   Heb het liefst dat ik ook iets van medicicatie krijg om het op te wekken.

Hoi daar ben ik weer eventjes.
Gister bloed geprikt en vanmorgen afspraak in het ziekenhuis gehad met een echo controle. Helaas krijg ik toch een curettage ? 
Dat is weer een tegenvaller erbij pff

Wat vervelend facha. Hopelijk staat het snel ingepland en kan je het daarna afsluiten. Ik had ook afgelopen dinsdag toch nog een curratage na 6 weken elke week bloedprikken maar toch bleef er weefsel in de baarmoeder zitten. Toen ik hoorde dat ik alsnog een curratage moest werd ik even verdrietig en dacht echt houd het nou een keer op. Maar sinds vandaag ben ik opgelucht nu ik weet dat alles achter de rug is en we weer verder kunnen. 

Hoop voor je dat je het snel achter je kan laten. Neem goed je rust. Veel sterkte ?

Terug
Bovenaan