Baby's geboren in januari/februari 2020❤️

<p>Hoi!</p><p>Ik geloof dat er nog geen topic geopend is voor baby’s geboren in januari/februari en ik zou het toch leuk vinden om met andere moeders te kletsen en overleggen over onze kleine trots!</p><p>Onze Mace is 2 weken te vroeg geboren op 30 – 01 – 2020. Waar wij dachten een kindje in Februari te verwachten dacht Mace daar toch anders over haha!</p><p>En vandaag ben ik zo trots op hem want hij heeft gewoon van 19.15 tot 03.00 geslapen!! Hij slaapt overdag altijd in zijn bedje op zijn kamertje en in de nacht langs ons in de Co sleeper. Maar ik had hem om 20.15 dus in zijn eigen bedje gelegd en verwacht dat ie rond 23.30 nog wel een voeding zou willen maar dat werd dus 03.00. Vraag me nu toch af of dat komt omdat ie alleen op zijn kamertje lag of dat het gewoon een toevalstreffer is. Verder maakt het me niet veel uit als ie toch een extra nachtvoeding wil. Is niet meer dan normaal met 2 maanden oud ? Maar een keer lekker lang slapen heeft me wel goed gedaan! </p><p>Hoe gaat het met jullie baby’s?</p><p>Groetjes Rose</p>

Die van mij is op 17 jan geboren hij slaapt avond co sleeper  overdag is die veel wakker als die slaapt is het in wippertje in woonkamer alrijd vrolijk in avond na 6 uur zien we altijd wanneer die komt vokr voeding meestal 9 uur of om 7 uur en slaapt die altijd tot half 4 nacht, 

Hoi,
Gefeliciteerd met Mace! Ik verwachtte een januari kindje maar werd februari. Onze zoon is 7 feb geboren. Lijkt mij leuk om zo nu en dan wat te bespreken. Het is fijn als je met andere moeders kan praten en onze zonen schelen een week. 
Wat heerlijk dat hij zo lang heeft geslapen. Hopelijk is dat vaker. Kan je lekker wat uurtjes slapen.
Durf jij hem zo lang door te laten slapen? Ik blijf dat nogal eng vinden en zet de wekker toch zes uur na zijn laatste voeding. Maar lees nu op meerdere plekken dat mensen hun kleintje snachts laten doorslapen. Mijn zoon heeft een aardig gewicht waardoor hij het denk ik wel zou trekken. 

Wat doen jullie zoal overdag met de kleine? Ik probeer hem na voeden vaak nog even op te laten maar dan leg ik hem weer in zijn bedje. Las dat ze eigenlijk niet langer dan 90 min wakker mogen zijn. Of ben ik te strikt met opvolgen? Ik speel van even met hem in de box of zing wat liedjes voor hem. Twijfel soms of ik hem dan niet teveel weg leg. 

Hoi!,
Fijn dat er belangstelling is om wat informatie met elkaar uit te wisselen! 
Nou Mace heeft gisteren ook langer geslapen en vanavond/nacht weer om de 3/4 uur. Maar dat is ook goed ? Dan staan mijn borst en in ieder geval ook niet op standje ontploffen haha! Ik vond het ook wel een beetje spannend dat ie zo lang sliep, maar wat je zegt : ik lees dat meer baby's dat al doen. En ik weet ook dat hij het goed kan hebben Ivm aankomen enzo. Alleen jammer dat ik hem niet heb kunnen wegen en meten bij het CB. Thuis heb ik geen weegschaal dus ik zal toch even geduld moeten hebben tot de 3 weken prik. Ik voel hem wel echt zwaar worden! Gisteren een belafspraak gehad in plaats van langskomen in deze gekke tijden! Dat werd toch lastig toen ze probeerde uit te leggen met welke techniek ik kon testen in hoeverre zijn armen / schouders al zijn ontwikkeld. Maar achja gezond verstand werk altijd nog het beste!
Ik hou me ook aan die wakker en slaaptijden hoor en leg hem ook boven in zijn bedje! En dat voelt soms ook alsof ik hem weg leg, vooral als ie dan de slaap moeilijk pakt, dus heb nu het ritueel dat ik eerst een beetje met hem rondloop en dan als hij bijna slaapt leg ik hem erin (onder het motto wakker erin leggen). Soms slaapt hij dan in, maar veel vaker nog slaat ie zichzelf helemaal wakker.. Strak onderstoppen werkt niet want hij wurmt zo zijn armen eronder uit en inbakeren bewaar ik voor de nacht. Maarja daar dus nog in aan het zoeken! Dat je echt soms denkt van: ben jij wel moe genoeg dan!? Maar ja dat is denk ik toch wel.. Anders valt ie tijdens het lopen niet al bijna in slaap toch? En ik wil hem ook niet laten huilen.. Dus vaak terug en speentje erin, sussen, en valt ie vanzelf weer in slaap totdat ie weer eens wakker schiet? Hoe doen jullie dat ritueel en hoe gaat het in slaap vallen bij jullie overdag?

Groetjes Rose

Hoi!
Ik wil mij hier ook bij aansluiten. Op 6 februari ben ik trotse moeder van Thije geworden!
Ik lees hier herkenbare verhalen over het slapen 's nachts. Thije krijgt sinds een week 5 flessen op een dag. Ongeveer elke 5 uur. Afgelopen nacht sliep hij echter vanaf 22:15 tot aan 6:00 uur. Althans, ik heb hem wakker gemaakt om 6:00 uur want ik vond dat hij wel erg lang sliep en was bang dat hij anders een fles zou missen in de loop van de dag. 

Overdag slapen gaat over het algemeen erg goed hier. Zodra hij de eerste tekenen van vermoeidheid laat zien, leg ik hem in zijn bedje. Soms wil hij dan nog wel wat huilen, maar das meer een zielig huiltje. Na een minuut valt hij in slaap en houdt dat vol tot zijn volgende fles. 

Verder ben ik ook veel aan het zoeken hoor hoe ik alles moet doen. Alles is nieuw voor mij. Ik ga maar gewoon op mijn gevoel af ☺️

Hoi!!
Wat leuk een topic voor jan/feb baby's. En wat herkenbaar dat jullie ook aan het puzzelen zijn met slapen en schemas!
Ik ben sinds 25-1 mama van Joas. Alweer 10 weken oud bijna!! 
We hebben sinds 2 weekjes een ritme. Krijgt om de 4u een fles. Zo rond 7, 11, 3, 7 en laatste om 11 voor de nacht en slaapt dan tot 7. Bijna elk dutje in zn wiegje behalve tussen 3 en 7 savonds. Dan meestal bij mama of id box. Slaapt snachts nog op onze kamer. Afgelopen week 2 nachten op zn kamer (wieg verplaatst) maar was drama :(... bij ons sliep ie weer als een roosje?!! Al zoekend komen we er wel:) 
Wel leuk om verhalen tips enz uit te wisselen!!!

Ja ik zit te twijfelen of ik Mace inderdaad toch iets langer moet laten 'zeur' huilen want vandaag is echt een hel geweest... Phoe hij heeft denk ik 2x een uurtje geslapen. En ik merk wel echt dat hoe minder die slaapt, hoe moeilijker het ook voor hem is om na de volgende voeding wel in slaap te vallen. Mijn man is nu boven en gelukkig is hij nou stil (hopelijk slapend). We hebben ook nog geen gordijnen omdat we net verhuisd zijn dus misschien ligt het er ook aan dat het te licht is, maarja helemaal donker moet je het ook niet maken overdag. Ach het blijft zoeken. Het leek wel een sprongetje ofzo, heb je die ook met 9 weken???
Nouja wie weet slaapt ie vannacht de hele nacht wel. Even resetten.
Groetjes 

Op 22 januari hebben wij onze zoon mogen verwelkomen. Inmiddels zitten wij op 5 flessen en krijgt hij de laatste om 23u en dan tussen 6-7 weer. Wij laten hem helemaal zelf komen. Dat mag ook. Als ze honger hebben 's nachts komen ze vanzelf wel? Nu zit je met kv ook wel iets meer aan tijden en hoeveelheden vast dan met bv. 
Slapen doet hij overdag nog niet heel goed. Normaal valt hij na de fles van 11u 's morgens ook nog in slaap bij mij, maar ga nu proberen met hem te spelen zodat hij verder op de dag wat meer slaapt. Maar echt slapen in z'n bedje overdag doet hij niet echt. Wel in de wandelwagen of draagzak. Als hij in de wandelwagen slaapt laat ik hem daar gewoon in liggen.
Als ik zie dat hij moe wordt leg ik hem wel in bed, maar meestal ligt hij me dan met hele grote ogen aan te kijken?
Volgens mij hebben ze wel rond de 8/9 weken een sprongetje. 
Sommige dingen zijn ook even zoeken, maar langleve internet en zeker je moeder gevoel! Lekker genieten en knuffelen met die kleine zolang ze dat nog willen?

Terug
Bovenaan