Baby's geboren in januari/februari 2020❤️

Hoi allemaal,
Gefeliciteerd met jullie mooie januari en februari kindjes :).
Ik ben op 10 januari moeder geworden van onze dochter, dus ze is nu 12 weken.
Fijn om verhalen en adviezen uit te wisselen inderdaad, want het is ons eerste kindje en er gebeurt zo veel die eerste weken/maanden.
Ritme/slaapschema herkenbaar inderdaad. Onze dochter wil overdag niet in haar bed slapen, alleen in mn armen of draagdoek. S'nachts slaapt ze gelukkig wel in haar bed en slaapt ze ong van 23:00 tot 04:00, dan geef ik haar borstvoeding en dan slaapt ze tot ong 07:00 en dan krijg ik haar daarna eigenlijk niet meer in bed.
Voor nu vind ik dat op zich nog prima, maar op een gegeven moment zou het wel fijn zijn als ik haar gewoon in bedje kan leggen.. :)

Gefeliciteerd allemaal met jullie baby's :).

Op 1/2/2020 is onze zoon geboren..
Overdag wilt hij alleen in de draagzak kan soms neergelegd worden maar vaak niet. Snachts lukt het bedje wel na eerst in slaap wiegen met de draagzak. Proberen hem zelf in slaap te laten komen bij de tekenen van vermoeidheid maar dat lukt vaak niet, word na 20 minuten wakker. Eventjes laten huilen heeft ook nog geen zin want is dan helemaal overstuur. Onze kleine is redelijk onrustig, kan wel 5 a 5,5 uur doorslapen maar echt een ritme is er nog niet. Heeft in het begin BV gehad maar ging niet lekker en nu FV. 5 voedingen per dag.

Merk gelukkig wel verschil elke week in de onrust maar ben nog op zoek naar de juiste weg.

Hoi,
Nou Mace leek inderdaad last te hebben van een sprongetje laatst. Nu kan ik toch echt wel van een ritme spreken! Hij komt voortaan om de 4 uur na een tip van het consultatiebureau dat hij tussendoor ook alleen zuigbehoefte kan hebben. Het ochtend en middag slaapje gaan tot nu toe best goed. Ik heb echt een ritueeltje dat ik zijn luier verschoon, dan in het inbakeringsdoek, dan loop ik rond met hem door de gang terwijl ik shhh geluidjes maak (TIP: & de afzuiging aan!!  Maakt hem heel slaperig door het constante gezoem) en dan als hij zijn oogjes half dicht heeft leg ik hem in bedje en krijgt ie zijn speen in als hij die wil en aai ik hem over zijn hoofdje terwijl ik ssht blijf zeggen. Vaak ga ik dan weg als hij bijna in slaap valt, soms slaapt ie dan meteen en soms wordt ie toch weer te wakker en ga ik even terug om zijn speentje in te doen. Zou dat ook tellen als 'wakker in bed leggen'? Of help ik hem dan toch teveel met het in slaap vallen? Misschien moet ik het hele 'zelf wakker in slaap laten vallen' principe ook maar een beetje meer loslaten want als ik zo lees in jullie verhalen mag ik al blij zijn dat ie in zijn eigen bedje slaapt met een soort ritme. Ik zit gewoon teveel mee in mijn hoofd dat ik denk: 'dadelijk moet ie al naar de opvang en dan weet ik niet of zij hem in slaap krijgen en dat ze hem laten huilen dus stoom ik hem nu maar vast klaar dat ie het ritme herkend..' Maarja ik vraag me ook af of ze op het kdv wel 5 minuten met hem rond gaan lopen al shhht zeggende en bij elk huiltje zijn speen terug stoppen (denk het namelijk niet)
Zou ik hem zijn eigen kans ontnemen om zelf in slaap te jammeren, of kan ik het beter loslaten en genieten van hoe het nou gaat? Dat is toch wel een dilemma voor mij af en toe..
Hebben jullie een ritueel en hoe gaat dat?
En hoe voelen jullie je over het loslaten straks en geen controle meer hebben over hoe het op het kdv gaat?

Groetjes Rose

Terug
Bovenaan