Baby 1 jaar

Hoi hoi,

Misschien al een forum met dezelfde vraag voor de 100ste keer maar ik vraag me af wat jullie voor tips hebben voor een eerste verjaardag cadeau. En misschien tips hoe jullie die dag hebben aangepakt.. de kleine raakt namelijk heel snel overprikkeld..

Het gaat om mijn dochtertje, ze wordt 1. Ze loopt al om de tafel maar los lopen durft ze niet (ze is een beetje bang aangelegd)

Keukentje wordt al gekocht door haar ooms. Mijn moeder koopt een tafeltje waar je twee bakken in kan doen en waar je dan van alles in kan doen (zand, water etc)
Mijn oma koopt een driewieler voor haar. Mijn schoonouders doen leuke kleding cadeau.

De grote dingen zijn er al.. (ze is het eerste kleinkind van mijn kant van de familie en daarnaast ons eerste kindje en nouja, jullie begrijpen het denk ik wel: ze is wat verwend). Ballenbak, loopwagen, loopauto, blokken heeft ze al.

Ik zat te denken aan de wobbel maar ik twijfel enorm omdat ze dus nog echt niet zelfstandig kan lopen of los kan staan, waardoor ik dacht dat dit misschien een leuker cadeau is rond kerst..

Ik hoor heel graag jullie ideetjes en ook tips voor het aanpakken van de eerste verjaardag :) het klinkt heel stom dat ik mij daar zo op verheug maar ik zie het ook een beetje als een: poe we hebben het eerste jaar overleefd haha
 
Ik hou ook heel erg veel van het speelgoed zonder toeters en bellen en waar ze echt eigen fantasie moeten gebruiken. Juist omdat mijn dochtertje dus al snel overprikkeld is van toeters en bellen
 
Qua overprikkelend hebben wij het heel relaxed gehouden. Op de dag zelf met z'n drietjes gevierd en op een later moment met beide opa's en oma's en zijn oom. Dat was indrukwekkend genoeg ;)
Hij kreeg een tipitentje, loopwagen, bakfietsje, speelgoed en kleinere dingen zoals stapelblokken, een regenboog, boeken, een knuffel en een treintje. 
 
Smartmax? Of knutselspulletjes? Schommel? Zwembadje? Glijbaan? Loopfiets? Dat waren hier cadeaus die in de smaak vielen. Magnetisch zand is ook heel leuk, maar misschien meer voor sint/kerst.
 
Wij hebben alleen directe familie verspreid over 2 dagen laten komen. En dan tussen haar 2 slaapjes in een uurtje of 3 met lekkere lunch. Niet blijven plakken, zodat ze eind van de middag weer een beetje bij kon komen. Ene dag mijn ouders en broer en andere dag mijn schoonmoeder en schoonzus plus gezin. Zo werd ze niet overladen met cadeaus en aandacht en drukte. En het was evengoed een heeeeel vermoeiend weekend voor haar. Ze had het wel heel leuk. 
Hier was de loopfiets geen succes. Die snapt ze nog steeds niet. De grote cadeaus heb je al voor elkaar zie ik. Wat hier verder nog goed viel was een pop. Ik ben zelf geen poppenmens. Maar zij geeft haar pop graag kusjes en we oefenen ermee wat ogen neus en mond enzo zijn, lichaamsdelen. 
Houten puzzel. Die snapt ze nu met 14 maanden wel
Een wascokrijtbol met papier. Ze maakt al mooie krastekeningen nu haha! 
Een paar autootjes, daar rijdt ze nu de hele kamer mee rond
Het grote kikker flapjesboek
Pannen en spatelsetje (ze heeft een leerstoel, en dan kan ze aan het aanrecht mamma na doen)
 
 
Hoi!
Ik snap je helemaal :)

Wij deden het ook gespreid, mede door corona. Maar dit was echt prima voor mijn zoontje!
Ik zou niet meer dan 2 stellen per dag/delen uitnodigen. Zo blijft het gespreid.

Kwa cadeaus... Duplo is al leuk, en blijft ook nog heel lang leuk. Smartmax is hier ook een hit.

Ik zou los laten dat het iets groots oid moet zijn... je kindje maakt dat echt niet uit!
 
Ga eens op zoek naar: Loose parts bijvoorbeeld op Pinterest. Krijg je veel inspiratie van en zonder toeters en bellen!

Succes
 
Terug
Bovenaan