Baby 1 jaar

Wij gaven Duplo! Vond ze fantastisch! Blokjes stapelen, met mama en papa bouwen. Nu ze 3 is vindt ze het nog steeds geweldig. Nog iets leuks wat de van haar tante kreeg: een meetlat voor aan de muur. We meten haar sindsdien elk half jaar om te kijken hoe groot ze is en strepen dat aan op de lat ?
 
Als je toch voor een wobbel wil gaan, zou ik de ronde platte wobbel doen! Die is echt super leuk! Je kan hem altijd met de 2e verjaardag of misschien wel 3e de originele nog erbij doen! ?
 
Wij hebben het ook klein gevierd. Een dreumes doe je echt geen plezier met die drukte de hele dag door. 
Wat denk je van het openen van een zilvervloot spaarrekening van de regiobank?
 
 
 
Wij hebben de eerste verjaardag aangepast moeten vieren ivm Corona en gaan het de volgende keer weer op deze manier doen, want wat is dit goed bevallen en wat hebben wij er als gezin van genoten! Er waren zoveel minder prikkels en konden overal de tijd voor nemen. Het was een groot feest.

In de ochtend hebben we onze zoon mee naar beneden genomen en heeft hij alle versiering bestudeerd. Ook stond zijn eerste verjaardagscadeau klaar. Hier heeft hij na het ontbijt tot aan zijn slaapje aan één stuk mee gespeeld. Na zijn ochtendslaapje kreeg hij zijn verjaardagstaart. Hij had nog nooit een taart gehad dus dit was een grote ontdekking waar hij ook weer heel lang zoet mee is geweest. Pas aan het einde van de middag zijn opa en oma even langs gekomen.

De volgende dag hebben we in de ochtend nog een opa en oma op visite gehad en rond etenstijd een oom en tante. Zij hebben ook meegegeten. Op deze manier hadden we de middag weer als gezin en kon onze zoon bijkomen van alle prikkels. De andere visite hebben we verspreid gehad. Hij heeft het dus heel vaak gevierd, maar het was iedere keer erg rustig, waardoor hij er echt van genoot.
 
Hier ook bijna 1 jaar, maar Sumi even een vraag, hoe merk je dat je kindje overprikkeld raakt? Twijfel namelijk ook wat te doen met de verjaardag maar weet niet of ons kindje overprikkeld raakt want we zien al een jaar weinig mensen ? Dus geen antwoord op je vraag (wel goede tips gelezen) maar een vraag op je vraag haha
 
Hi! Ik zie het aan het feit dat ze niet wil slapen dan. Ze wordt extra druk waardoor naar bed brengen waardeloos gaat. Ze speelt dan ook echt maar 2 minuten met iets en dan is het jammeren en zeuren.

Dat zijn dingen waar ik dan aan merk dat het allemaal te druk voor haar is.

Ik ben er pas echt achtergekomen toen ik twee dagen lang al het speelgoed met muziekjes en drukte naar boven bracht. En ook geen televisie.

Toen ik dat heb gedaan, was ze een heel ander kind! Makkelijk naar bed te brengen, veel vrolijker, veel langer alleen kunnen spelen.
 
Door Corona hier ook meerdere dagen feest gehad en alleen directe familie. Ze vond het ook allemaal reuze spannend en kwam die avonden wel iets lastiger in slaap, Maar ze heeft er ook echt wel van genoten. Ze heeft van ons wel een wobbel gekregen. Met onze hulp vond ze het super leuk om er op te wiebelen. Ze kroop er ook regelmatig zelf overheen of gebruikte het als zitje. Nu ze 1,5 is gaat ze er zelf op wiebelen en staan. Verder had ze een houten wiegje, houten schommel, knutselsetjes, badspeeltjes en leesboekjes gekregen
 
[quote quote=10471864]Hi! Ik zie het aan het feit dat ze niet wil slapen dan. Ze wordt extra druk waardoor naar bed brengen waardeloos gaat. Ze speelt dan ook echt maar 2 minuten met iets en dan is het jammeren en zeuren. Dat zijn dingen waar ik dan aan merk dat het allemaal te druk voor haar is. Ik ben er pas echt achtergekomen toen ik twee dagen lang al het speelgoed met muziekjes en drukte naar boven bracht. En ook geen televisie. Toen ik dat heb gedaan, was ze een heel ander kind! Makkelijk naar bed te brengen, veel vrolijker, veel langer alleen kunnen spelen.[/quote]
Ah thnx, zulke dingen heb ik eigenlijk nooit op gelet, ga dat nu zeker eens doen! 
 
Terug
Bovenaan