Baby 10,5 week drinkt onrustig

<p>Hi allemaal,</p><p>Ons zoontje is 10.5 week en drinkt erg onrustig. Veel piepen/huilen tijdens de fles en na de fles. Jullie een idee wat dat zou kunnen zijn?</p><p>Achtergrondinfo:</p><p>Hij drinkt nu 5 flessen per 24 uur, we bieden 200 ml aan..hij krijgt denk ik 150-165 ml op. Bij sommige flessen veel boeren en veel mondjes teruggeven, andere gaan netter. In de nachten slaapt hij door, overdag best huilerig als hij wakker is. Meerdere flessen geprobeerd..gebruiken nu Dr Brown met speen 2. Geen idee of het daaraan ligt. Hiervoor gebruikten we Difrax met speen M.</p>

Hi, 
Balen dat je zoon onrustig drinkt! Het huilen herken ik niet van onze zoon (13 weken), maar het onrustige drinken, boeren en mondjes teruggeven wel. Wij gebruikten eerst ook een M-speen, omdat hij zijn flessen erg traag drinkt en daardoor ook onrustiger wordt. Sinds ik weer terug ben gegaan naar een S-speen, drinkt hij veel rustiger en krijgt nu zijn meeste flessen binnen een half uur op. Ik moet er wel bij zeggen dat onze zoon KMA en verborgen reflux heeft.

Slikt hij tussen de flessen door ook hoorbaar veel of steekt hij vaak zijn tong uit, hoesten of hikken. Het kan zijn dat hij last heeft van verborgen reflux waardoor zijn slokdarm geïrriteerd is. Dan doet drinken pijn. Zo zijn wij erachter gekomen dat onze kleine meid hier last van heeft zij krijgt nu medicatie zodat het niet irriteerd.en wij Hebben het bedje nu schuin gezet. Ook krijgt onze dochter nu een week koemelk vrije voeding en wij merken duidelijk verschil Van onrustig verdrietig drinken naar rustig een fles drinken en overdag rustiger slapen.

Ik zou het eens proberen met speen 1 van dr brown. Speen 2 is vanaf 3 maanden, maar heb bij mijn zoontje ook pas vanaf 3,5/4 maanden speen 2 gebruikt. Is nl ook een onrustige drinker.

Wat ze hierboven zeggen, ik zou ook speen 1 proberen.
Het lijkt wel alsof het te snel binnen komt bij hem.
Wij gebruiken eigenlijk pas sinds kort speen 2 en onze dochter is bijna 5 maanden.

Als hij 165 op drinkt dan zou ik gewoon flessen van 150 klaar maken. Dan drinkt hij die precies op. Zonde om telkens dat extra schepje weg te gooien en volgens mij is 180 ook best veel voor 10,5?

Bedankt voor de reacties allemaal!
Het lijkt niet op de verschijnselen van verborgen reflux eigenlijk.
Teruggaan naar S speen zou ik nog kunnen proberen maar hij werd daar boos van omdat het te langzaam ging. Dronk wel netter en leek minder lucht binnen te krijgen

Is speen S te vergelijken met speen 1 van Dr Brown? Deze zit wel standaard bij een fles als je die koopt. Zou je ook nog kunnen proberen eventueel.

Dat boos worden is hopelijk na een paar keer voorbij :) Als hij door heeft dat dit toch fijner is dan boeren, huilen en terug geven ;)

Terug
Bovenaan