Baby 10 maanden 39 graden koorts

<p>Zoontje heeft 39 graden koorts</p><p>Nooit ziek geweest nooit krampjes gehad nooit last van tandjes gehad altijd vrolijk nooit sprongetjes </p><p> </p><p>Hij heeft net 2 boventanden gekregen kan dit na sleep zijn waardoor hij helemaal gloeid en als je aankraak warm is en rood ziet ban warmte wie kent dit heb dit gehad net happ gebeld die zei afwachten vocht aan bieden want verder is die wel vrolijk hij slaapt nu heerlijk bij mij want beetje hangerig verder niets </p><p>Bezorgde mama want dit is voor het eerst</p>

Tja, gewoon ziek! Zetpil erin en uitzieken!
 Meestal is het maar 1 dag heftig en knappen ze daarna alweer wat op. Zolang hij drinkt doet de dokter niks nee, pas als hij uitdroogt komt de dokter in actie maar dat gebeurt écht niet 1-2-3 weet ik (helaas) uit ervaring. 
Hopelijk slaapt hij goed vannacht en gaat het morgen alweer wat beter! Kindjes zijn nou eenmaal wel eens gewoon ziek, hoe vervelend ook!

O ja, ik snap je heel goed! Ik vind zieke (kleine) kinderen maar niets. Ze krijgen soms zo snel hoge koorts! Maar vaak is het onschuldig en idd heel normaal. Zolang hij nog blijft plassen, hij niet heel slap en sloom is en de koorts met paracetamol zakt, kan je idd afwachten. Maar bij twijfel gewoon de HP nog een keer bellen. Jij kent je kindje het beste. En nu voor de nacht niet te warm aankleden, het is belangrijk dat hij zijn warmte kwijt kan ook al denk je dat het misschien te koud is zonder dikke deken. Succes en hopelijk kunnen jullie allemaal beetje slapen..

Een minimale van 500 cc vocht is aanbevolen en natuurlijk de luiers in de gaten houden. inderdaad een Paracetemol erin.
Als dit dag 1 is dat hij slecht drinkt maar wel die 500 haalt en natte luiers heefg dan zou ik kijken tot hoe het morgen ochtend gaat en anders de huisarts bellen. 
Heeft hij over nu de hele dag bijna niet gedronken zou ik gelijk even bellen voor advies.
Beter een keer te veel bellen dan niet.

Onze dochter heeft dit twee weken terug gehad. 
Hoge koorts 39-40+, nauwelijks drinken en erg humeurig. Wij zijn in kleine hoeveelheden vocht gaan aanbieden, want wij hadden geen natte luiers meer. Maar gelukkig na de kleine hoeveelheden begon ze weer te drinken. 
Uiteindelijk was een oorontsteking de boosdoener.

Hier ook de 39.4 aangetikt door tanden....
Dat is heel hoog voor tanden, maar het duurde een week en daarna waren er 2 tanden..
Maar het blijft ingewikkeld omdat je niet kunt vragen wat er is - en juist dat maakt het spannend.
zolang je goed contact krijgt en hij enigszins teruglacht, hoewel misschien minder van harte en hij plast (mag minder zijn, als hij maar plast), dan kun je het iig aankijken tot morgenochtend, met een zetpil evt om we koorts te verlagen.

Na 3 
na 3 dagen even naar de dokter, of als je geen contact meer krijgt/. Je echt zorgen maakt.

Gaat je kindje normaal gesproken naar de opvang? Als hij niet gaat (ons jongetje ook niet meer), kan dat ook een reden zijn dat hij nog niet eerder ziek geweest is.

Terug
Bovenaan