Baby 10 maanden naar 1 dutje?

<p>Hoi iedereen! </p><p>Onze kleine jongen is een paar dagen geleden 10 maanden geworden.</p><p>Nu rommelt hij al een tijdje met zijn middagslaapje, in de ochtend slaapt hij langer en in de middag gaat hij gewoon niet slapen. Geen tranen o.i.d., maar gewoon blijven kletsen en heel wakker en alert zijn. Hij zit niet in een slaapregressie/sprongetje, want hij is gewoon gezellig aanwezig en huilt dus niet als hij op bed wordt gelegd.</p><p>Nu moet ik zeggen dat hij nooit een goede slaper is geweest overdag, zijn avondslaap is van 18.15 tot 6.00 a 7.00</p><p>Nu lees ik via Google artikelen van verschillende slaapcoaches. De ene geeft aan dat je echt niet veel eerder over moet gaan dan 15 a 18 maanden.. dus 10 maanden is wel heel veel vroeger.</p><p>Dan lees ik een lijstje met gedragingen waardoor je merkt dat je kindje toe is aan 1 slaapje... onze kleine man doet al deze dingen....</p><p>Herkent iemand dit? Dat jouw kindje er ook aan toe was rond de 10 maanden? Hoe heb jij dit aangepakt?</p><p>Dankjewel alvast ?</p>

Mijn dochter heeft nooit meer dan 1x geslapen ook als pasgeborene / baby niet. Ik zou dus gewoon lekker doen wat je denkt dat hij nodig heeft. Van hoe laat tot hoe laat slaapt hij overdag 

Hij deed voorheen meestal 1 dutje van 45 minuten en 1 van 1 uur en 15 min.
Hij gaat altijd om 9.30 naar bed en wordt dan dus óf om 10.15 wakker, of om 10.45. 
Hij gaat in de middag dan om 13.45 naar bed en slaapt dan tot óf 14.30, of 15.00 en gaat daarna om 18.15 weer naar bed 

Dus hij wordt om 6-7 uur wakker en gaat dan weer om 9.30 naar bed? Misschien dat je dat langzaam kan afbouwen want een middag dutje heeft een baby nog wel behoefte aan 

Ons zoontje stapje met 11 maanden over op 1 slaapje dus kan goed. Nu inmiddels 16 maanden en de middagslaap rommelt ook al. Volg de behoefte van je kindje!

Mijn oudste dochter ging met 12.5 maand over op 1 dutje, maar dat had zelfs wel een maandje eerder gekund... ze had ook weinig slaap nodig. Sliep idd de ochtend nog wel maar de middag niet meer (op den duur deed ze dr middagdutje pas om 16.00 dus dat werkte natuurlijk helemaal niet. 
Ik ben toen het ochtendslaapje wat gaan rekken. In de ochtend lekker op pad en dan rond 11.00 naar bed. Dan sliep ze vaak van 11.00-14.00, dus heerlijk! En dan redde ze het daarna wel weer rot 18.30 voor de nacht. 
Naarmate ze ouder werd, kon ze de ochtend steeds langer wakker blijven en rond de 14-15 maanden werd het dutje van 12.30-15.30 en dan om 19.30 de nacht in. 
Dus ja, ij denk dat je gewoon eens moet proberen om dat ochtendslaapje steeds wat verder uit te stellen. Als je lekker op pad gaat in de ochtend lukt dat wel.
Verwacht nog niet dat het elke dag lukt, de eerste maand zullen er waarschijnlijk ook dagen zijn dat hij het 2x slapen nog wel nodig heeft. Het heeft even tijd nodig.
Mijn jongste dochter is nu 9.5 maand en heeft duidelijk nog wel echt 2 slaapjes nodig, ze slaapt keurig van 9.30-11.00 en van 14.00-15.30 zonder gemopper. Ze slaapt altijd direct. Dus elk kind is daar anders in.
Ja, met 10 maanden al naar 1 slaapje is vroeg maar niet onmogelijk. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar is nu ook een meisje van 9 maanden die nog maar 1x slaapt.. dus het is echt zo verschillend per kind! De meeste kindjes gaan rond de 14 maanden over naar 1 slaapje.
Belangrijk is wel dat je dat slaapje wat naar de middag probeert te verplaatsen want van 9.30-11.00 slapen en dan tot de avond wakker blijven is wel heeeeel lang

Terug
Bovenaan