Baby 10 maanden naar 1 dutje?

Hier ook al wel snel naar 1 slaapje, maar uiteindelijk naar een maand ging ze toch weer even terug naar 2. 
Maar als hij het wel prima vind om even in bed te liggen, lijkt me dat ook niet verkeerd. Heeft die toch even rust, liggen en niet zoveel prikkels.

Dank jullie voor jullie reacties! Dat geeft me wat meer zekerheid dat het wel gewoon oké is om langzaam aan naar 1 dutje te gaan... ik merk nu dat het de ene dag nog makkelijk 2 dutjes zijn, en het is nu een paar keer voorgekomen dat het 2e dutje niet meer lukt... dus ik ga hem steeds wat later naar bed brengen in de ochtend en als hij in de middag wil slapen breng ik hem nog naar bed, net zolang totdat het echt geen zin meer heeft... thanks nogmaals ?

Wat Izzy zegt. Volg het ritme van je kindje. Als je denkt dat hij eraan toe eraan toe is.
Onze dochter, nu bijna 11 maanden, wil rond half 11 toch echt nog even slapen. Ze wordt dan heel huilerig, vaak ga ik met haar en grote zus rond die tijd lekker badderen/douchen. En dan slaapt ze echt als een roosje tot half 1 ongeveer. Om half 4 smiddags laat ik haar ook even slapen, moet haar altijd zo rond 5 uur wakker maken. Wij doen dat omdat ze s avonds dan beter gaat slapen. We doen haar zo rond half 9 naar bed als grote zus net slaapt, anders lopen ze met elkaar te keten. 

Tip voor iedereen die worstelt met de slaapjes overdag, de slaapgidsen van Snuggles en Dreams. Ik heb daar heel erg veel aan. In deze slaapgids is de filosofie dat het middagdutje het belangrijkste dutje is omdat deze het langste blijft. 

Mijn dame van 9 maanden doet over de dag af en toe een hazenslaapje van hooguit 30 minuten.  Vanaf de geboorte nooit geslapen overdag. Wel slaapt ze 's nachts door en dan ook 12 tot 13 uren 

Ik was dus aan het proberen om het dutje op te schuiven, totdat we in de.middag uitkomen, om dan over te gaan op 1 dutje... maar mijn kleine jongen is om 10 uur helemaal kapot... nu net zit het arme kind al huilend mamma te roepen.. dus hij gaat het nooit redden tot een uur of 12 bijvoorbeeld... maar in de middag gaat hij steeds lastiger slapen, gister ook om half 3 in bed gelegd, ligt dan nog een half uur te kletsen, roepen en boos te jammeren en valt dan toch in slaap voor een half uur. Na dat half uur wordt hij huilend wakker (doet hij normaal nooit), dus een fijn slaapje is het niet meer voor hem (voor het slaapje uiteraard een schone broek en lekker wat gegeten)... maar van 11.00 tot 18.15 wakker zijn is veel te lang.. 
Lastige situatie zo ?

Hoi, je moet ook niet in 1 keer overgaan hoor! Elke dag 10 a 15 minuten opschuiven totdat je wel bij 1 slaapje zit

Terug
Bovenaan