Baby 10 maanden vertikt tweede dutje

omdat onze dochter niet de beste slaapster is, heb ik haar nog nooit zomaar wakker gemaakt. Lange tijd sliep ze drie keer een half uurtje en van een op de andere dag sliep ze van 10:30-12 of zelfs 12:30, maar daarna ging ze niet nog een keer. Bed is drama dan. Ze was toen denk ik een maand of 8/9. Sindsdien doet ze 1 dutje, tenzij ze echt moe is. Soms moet ik dan stukje wandelen met de wagen en valt ze in slaap, soms valt ze in de auto wel nog in slaap. Wij kijken hier heel erg naar het kind en hebben een blij ei, als jouw mannetje ook in goed humeur de middag rondbrengt, zou ik overwegen het gewoon zo te laten. En niet elke dag hoeft hetzelfde te zijn...! 

Slaapjes kunnen absoluut wisselen en ook weer terugkeren.
Ons mannetje sliep overdag met 10 maanden ook maar 1 keer totdat hij ging lopen. Toen was hij opeens doodmoe en maakte hij 2 lange slaapjes. Nu is hij 2. We hebben een aantal maanden gehad dat hij helemaal niet sliep tussen de middag, maar sinds vorige week is het middagslaapje weer terug van weg geweest. Dus geen zorgen dat je het verpest ofzo, het kan ook gewoon weer terug komen!

Terug
Bovenaan