Baby 10 maanden wil niet slapen s'avonds

Ik denk ook dat hij te lang wakker is, wil hij geen ochtendslaapje doen ergens? Of kan hij echt zo goed al 5 uur lang wakker zijn? Is normaal gesproken erg lang voor een baby van  10 maanden. Mijn dochtr van 2,5 wordt vaak om 14 uur wakker uit haar ochtendslaap en slaapt om 19 uur alweer! Als het lukt zou ik idd ook eens kijken of hij toch nog 2 slaapjes kan doen en max 4 uur tussen laatste slaapje en avondslaap! 
Onze jongste van 8 maand valt ook bijna altijd aan de fles in slaap 's avonds, dan wacht ik na de fles tot hij in mijn armen echt diep slaapt (10 minuutjes) en dan pas leg ik hem in bed; dat werkt bij ons top. Te snel wegleggen is wakker, zou je eens kunnen proberen! 

Dit hebben wij ook gehad met onze zoon van 10 maanden, en af en toe nog. Bij ons lijkt wel echt de oplossing om hem al eerder naar bed te brengen. Geef hem nu standaard tussen 18.30 en 19.00 zijn laatste flesje. Soms valt hij al tijdens de fles in slaap en anders knuffelen we nog even of zingen een liedje tot hij slaapt.
Voorheen ook wat je beschrijft in slaap vallen tijdens de fles maar dan wakker worden en tot heel laat een enorm druk kindje. Maar dit werkt voor ons veel beter.
Hij slaapt overdag ook nog 2x meestal 1x een uur en 1x 2 uur, waarbij in hem in de middag uiterlijk om 16.00uur wakker maak omdat hij anders in de avond niet gaat slapen.

Succes!

Terug
Bovenaan