Baby 10 weken drinkt om het uur & is enorm aanhankelijj

Ik heb ook al vaak geprobeerd om haar gewoon te troosten, maar dan krijst ze de hele boel bijeen. Ze komt wel gewoon goed bij in gewicht, ze zou zelfs nog wat meer mogen wegen voor haar leeftijd volgens het consultatiebureau. Toen ze geboren werd woog ze ook al niet heel veel. 

Wat betreft het spugen denk ik ook dat om het uur/half uur aanleggen de oorzaak is. Ik zou toch proberen of je de tijd tussen voedingen wat kan rekken. In ieder geval tot 1,5 uur. Mijn zoontje is ook een hongerwolfje kan ook altijd drinken als ik hem aanleg, maar mijn ervaring is ook dat hij veel meer gaat spugen als hij de hele dag kleine beetjes drinkt. Ik probeer daarom minimaal 1,5 uur tussen voedingen te laten. 
Heb je al eens een voeding gekolfd om te zien hoe veel het is? Of voor en na de voeding wegen kan ook als je zo'n babyweegschaal hebt. 
Slaapt ze helemaal niet in haar eigen bedje? Je kan proberen om haar liggend op bed te voeden en zodra ze in slaap is gevallen zelf zachtjes weggaan. 

Het spugen klinkt inderdaad als te veel voeding wat ze binnen krijgt. Heb je al geprobeerd, als ze huilt, om haar in slaap te krijgen met je pink in haar mondje? Misschien kan je de tijd tussen het voeden zo rekken?

Poeh alsof ik mijn eigen verhaal lees.
Onze dochter kwam ook zo vaak en vooral in de avonden. Het spugen was omdat ze te veel melk binnen kreeg en het daardoor niet goed kon verwerken.
Speen pakte ze ook niet maar dat is vaker bij bv baby's. Ook heel onrustig tijdens het drinken en ze trok alles kapot, AUW!
Bij de 8 weken ben ik gaan afbouwen en ben ik gaan overstappen op kv. Gaf mij en haar zo veel rust. Het was voor 2 weken lang wel een totale ramp omdat ze de fles niet wilde pakken.
Nu zeg ik niet dat je moet stoppen met bv want als het bij mij beter ging dan gaf ik het nu nog steeds. Maar misschien ook omdat je straks weer moet gaan werken? Is het waarschijnlijk verstandig te gaan oefenen met de fles. Structureel eerst 1 voeding per dag met de fles geven. Zo zie je ook wat ze binnen krijgt en kun je de voeding ook door iemand anders laten doen. Dan leert ze ook dat niet alleen mama er voor haar voeding is.

Wat betreft het aanhankelijke, dat zal altijd wel blijven. Jij bent degene die ze de hele dag door ziet en het veiligst voelt.
Wat bij ons wel werkte is haar met de 6 weken in haar eigen bed en kamer te laten slapen. Ze slaapt ook echt alleen maar daar en ook heel gestructureerd. Altijd na de fles 2/2,5 uur en zo heel de dag door.
In onze armen of in de box slaapt ze niet. Of dat een nadeel of voordeel is dat mag je zelf invullen :)
Wij vinden het heerlijk omdat we zo weer de avonden voor ons zelf hebben.
Belangrijkste hiervan is ook dat ze alle rust krijgt om te groeien en dat merken we echt. Het is zon geweldig lief meisje (nu 17 weken).

Veel succes!

Terug
Bovenaan