Baby 10 weken valt niet in slaap

<p>Mijn zoontje is bijna 11 weken oud en slaapt erg weinig, hij kan echt niet in slaap vallen zelf. </p><p>Ik probeer een vast ritme aan te houden (slapen-voeden en verschonen-knuffelen/spelen/tummy time/etc) maar omdat hij zo slecht slaapt is dit ook moeilijk (kan niet als hij maar 5min, 30min of 60min geslapen heeft weer gaan voeden etc), dus dat ritme lukt nog helemaal niet. </p><p>Als er vermoeidheidssignalen zijn, leg ik hem (inmiddels altijd ingebakerd) in zijn bedje, maar dan is hij vaak superwakker, alert, en valt niet in slaap. Ook aai over hoofdje, erbij blijven (zonder aankijken), etc helpt niet. Soms helpt wiegen (maar kan wel een uur duren), en dan weer wakker zodra hij in bedje gelegd wordt. Even laten liggen helpt niet, uiteindelijk gaat hij huilen (en niet een huiltje, maar overstuur, dus laten huilen helpt ook niet). </p><p>Al met al erg met name erg zielig voor hem (hij komt echt niet aan de hoeveelheid slaap die er staat voor zijn leeftijd), en erg vermoeiend, slaap sinds zijn geboorte al niet langer dan 2 uur achter elkaar... En maak me zorgen over hoe het straks op KDV moet... </p><p>Jullie nog tips? </p>

Mijn dochtertje had ook veel problemen met in slaap vallen en der rust pakken en dit heeft echt wel tot jaar geduurd zelfs 14 maanden. Heel veel geduld en liefde stapje voor stapje. Op die leeftijd is het belangrijk dat ze slapen niet hoe. Dus wandelen wiegen op jou liggen maakt niet uit. Ik was ook bang voor kdv maar dit komt wel goed ze zijn veel gewend bij ons hebben ze hangmatje en van alles. En mijn dochter sliep heel lang niet langer dan 45 min dus die twee uur vind ik heel knap ? tis gewoon moeilijk iets dat slapen 

Bij mij hielp dragen goed, tegen me aan viel ze dan in slaap. Ook nu doe ik dat nog wel eens, en leg ik haar daarna in bed of de box. De eerste weken hoefde ik haar iig echt niet wakker in bed te leggen, standaard krijsen en helemaal niet meer slapen..

Mn dochtertje is nu 9 weken, heb precies hetzelfde, de nachten gaan super, wel tussen ons in, maar goed we slapen alle drie en dat vind ik belangrijk :) 
overdag alleen bij mij in draagzak, probeer soms te oefenen in eigen wiegje, doe ook alles wat jij zegt en heb ook nog baby white noise muziek opstaan. Ik heb me erbij neergelegd en ze is hier blijkbaar nog niet aan toe, is mij wel verteld dat baby’s tot 12 weken echt nog huidhonger hebben (sommige meer dan andere). Mn dochtertje is 4 weken te vroeg geboren en vond de buitenwereld nog veel te veel, is nu ook nog steeds snel overprikkeld en ze heeft mij echt nodig en de geborgenheid 

Ik heb goede ervaringen met baarmoeder geluiden op Spotify / YouTube. Wellicht kun je dat nog proberen 

Wat sneu voor hem en jou! Kun je uitsluiten dat er een medische oorzaak is? 
Onze zoon heeft verborgen reflux en viel ook niet zelf in slaap, totdat we begonnen met medicatie. 
Verder: probeer je hem ook wel eens niet ingebakerd in bed te leggen, bijvoorbeeld in een slaapzak? Onze kleine was bijv. Echt niet gediend van inbakeren. Een slaapzak werkt voor hem beter. En in wat voor soort bedje slaapt hij? Onze zoon sliep in een wieg. Wij vonden het niet zo'n fijn ding, dus het ledikantje geprobeerd en dat ging al veel beter. Hij ligt altijd met z'n armen wijd nu. 
Succes en ook sterkte! En maak je vooral geen zorgen over het KDV. Ze zijn daar wel wat gewend en doen (in ons geval) echt hun best. Onze zoon slaapt daar vaak beter dan thuis. 

Terug
Bovenaan