<p>Mijn zoontje is bijna 11 weken oud en slaapt erg weinig, hij kan echt niet in slaap vallen zelf. </p><p>Ik probeer een vast ritme aan te houden (slapen-voeden en verschonen-knuffelen/spelen/tummy time/etc) maar omdat hij zo slecht slaapt is dit ook moeilijk (kan niet als hij maar 5min, 30min of 60min geslapen heeft weer gaan voeden etc), dus dat ritme lukt nog helemaal niet. </p><p>Als er vermoeidheidssignalen zijn, leg ik hem (inmiddels altijd ingebakerd) in zijn bedje, maar dan is hij vaak superwakker, alert, en valt niet in slaap. Ook aai over hoofdje, erbij blijven (zonder aankijken), etc helpt niet. Soms helpt wiegen (maar kan wel een uur duren), en dan weer wakker zodra hij in bedje gelegd wordt. Even laten liggen helpt niet, uiteindelijk gaat hij huilen (en niet een huiltje, maar overstuur, dus laten huilen helpt ook niet). </p><p>Al met al erg met name erg zielig voor hem (hij komt echt niet aan de hoeveelheid slaap die er staat voor zijn leeftijd), en erg vermoeiend, slaap sinds zijn geboorte al niet langer dan 2 uur achter elkaar... En maak me zorgen over hoe het straks op KDV moet... </p><p>Jullie nog tips? </p>