Baby 10 weken valt niet in slaap

Dank voor jullie reacties.
Hij sliep eerst in de wieg, maar nu in ledikantje (wiegje werd wat klein), maar merk daarin geen verschil. 
Slaapzak ook geprobeerd, maar omdat hij zo onrustig is, niet beter dan inbakeren heb ik het idee. 
Draagzak werkt dus niet helaas. Wandelwagen ligt hij vaak ook wakker in, soms een heel kort slaapje. In auto valt hij wel in slaap vaak, maar wordt hij op een gegeven moment ook weer wakker... 

Gaan de nachten wel goed of slaapt je kleine dan ook slecht?
Die van mij wou ook slecht (zelfstandig) slapen en lag dan met grote ogen wakker te kijken en zette hem op een schreeuwen. Ik had de slaapsignalen verkeerd. Blijkbaar wou ze na een voeding gelijk alweer naar bed. Niks niet spelen en knuffelen dus.. Deed ze dat wel, was ze toe moe om in slaap te vallen. 
Wat hielp was haar na de eerste signalen gelijk naar bed te brengen. (Weg kijken, grimas, kkgg geluiden, hand naar het oortje of ogen en sabbelen op de duim) Wiegen totdat ze slaperig zijn en dan in bed leggen. Nog even een aai over de bol en duimen maar! 
Het boek baby in een droomritme heeft heel erg geholpen bij mij.. 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Misschien dat een osteopaat iets voor je kan betekenen? Misschien dat er iets niet helemaal lekker zit.. Een bevalling is ook niet niks!
Ik hoor er altijd wel goede verhalen over. Ook van ontevreden baby's die helemaal bijdraaien. 

Terug
Bovenaan