<p>Mijn zoontje is 11 maand oud. Nu is hij vanaf zijn geboorte al een enorm slechte slaper. Hij is in eerste instantie geboren met een flinke hersenschudding na een natuurlijke bevalling van meer dan 40 uur, en was de eerste 8 weken echt een huilbaby van smorgens vroeg tot savonds laat!! (7u-23u). Mn zoontje deed ook alleen aan hazeslaapjes als hij al enorm vermoeid was. Sliep dan met onwijs veel moeite 15 min en was dan weer erg lang wakker. Snachts deed hij het daar in tegen wel goed, werd om de paar uur wakker voor een fles en sliep dan weer verder. </p><p>Consultatiebureau erbij gehad die echt een hele dag, van 08.00 tot 16.00 bij me thuis zijn geweest om hem via het gecontroleerd huilen e.d. in slaap te laten vallen omdat hij zo extreem lang wakker was.. hielp niet! Zelfs hun stonden er een beetje versteld van. Daarna doorgestuurd na het ziekenhuis om medisch alles uit te sluiten-niks aan de hand. Gezonde baby. Doorgestuurd na Hulp bij opvoeden. Ook van allerlei schema's geprobeerd maar mocht ook niet baten. </p><p>Nu is mn zoontje inmiddels 11 maand. Maar hij MOET op schoot in slaap vallen, tegen mij aan. Ook echt alleen tegen MIJ aan. Wiegen, knooien.. tot meneer in slaap valt. Overdag en savonds. Leg hem dan in zn bedje en slaapt dan verder. Vaak na een poos weer wakker ej moet ik alles weer herhalen. Op de avonden dat ik werk dan kringt mijn partner hem bijna niet in slaap. Roept om mama en blijft huilen... </p><p>Als ik hem in bed in slaap probeer te krijgen wordt hy zooo hysterisch.. echt helemaal over de rooie. </p><p> </p><p>Ik weet me er eeeecht geen raad meer mee. Vind het zo vervelend vooral voor hem.. hij komt zo slecbt in slaap.. hebben jullie tips!? Echt alles is welkom want we zitten hier al 11 maand met de handen in t haar.... overdag en savonds hetzelfde drama.. elke dag...</p>