Baby 11 maanden alleen slaapzak?

<p>Ons kind ligt nu in een slaapzak met pyjama. Wanneer het straks kouder wordt hoe doen jullie dat dan? Ze beweegt veel en ligt andersom in bed of soms bovenin bed. Dus laken lijkt niet handig / veilig. </p>

Mijn dochter (15mnd) slaapt ook altijd onder een dikke deken. Soms trapt ze die idd af, maar meestal blijft ie best goed om haar heen gewikkeld, ook al beweegt ze veel en wurmt ze zichzelf omhoog in bed. Verder draagt ze een romper, pyjama lange mouw en een zomerslaapzak zonder mouw. Ze heeft het nooit koud s ochtends, ook niet als ze de deken afgetrapt heeft.
Als het kouder wordt, dan doe ik een fleece pyjama aan. Dat is echt heerlijk voor ze. 
Een dikke deken is echt wel veilig hoor, ik snap die angst ervoor nooit zo goed. Een dekbed kan gevaarlijk zijn, een deken ademt meer! Ze bestaan toch niet voor niks, het zijn babydekens! 
Persoonlijk heb ik een hekel aan slaapzakken met mouwen en vind ik het 'zielig' om mn kind zonder deken in bed te leggen, ik stop ze graag lekker in.
Mn oudste dochter is nu 3 jaar en heeft ook altijd onder een dikke deken geslapen. En vanaf 2 jaar onder een dekbed in peuterbed.

Mijn dochter (15mnd) slaapt ook altijd onder een dikke deken. Soms trapt ze die idd af, maar meestal blijft ie best goed om haar heen gewikkeld, ook al beweegt ze veel en wurmt ze zichzelf omhoog in bed. Verder draagt ze een romper, pyjama lange mouw en een zomerslaapzak zonder mouw. Ze heeft het nooit koud s ochtends, ook niet als ze de deken afgetrapt heeft.
Als het kouder wordt, dan doe ik een fleece pyjama aan. Dat is echt heerlijk voor ze. 
Een dikke deken is echt wel veilig hoor, ik snap die angst ervoor nooit zo goed. Een dekbed kan gevaarlijk zijn, een deken ademt meer! Ze bestaan toch niet voor niks, het zijn babydekens! 
Persoonlijk heb ik een hekel aan slaapzakken met mouwen en vind ik het 'zielig' om mn kind zonder deken in bed te leggen, ik stop ze graag lekker in.
Mn oudste dochter is nu 3 jaar en heeft ook altijd onder een dikke deken geslapen. En vanaf 2 jaar onder een dekbed in peuterbed.

Wij hebben een 4-seizoenen slaapzak van Puckababy. Ideaal! Ons zoontje van 13 maanden ligt nu in het herfstgedeelte met alleen een romper. Naarmate het kouder wordt krijgt hij nog een pyjama aan, en als het echt koud is kunnen we de slaapzak nog warmer maken door een zomergedeelte er overheen te doen

Hier slaapt ze ook alleen in een romper en een slaapzak. Als het kouder wordt eventueel een pyjama extra. Op haar slaapkamer is het eigenlijk altijd wel rond de 18 graden dus heel koud wordt het niet. Ik denk dat het meer voor het idee is. Zelf slaap ik ook het hele jaar onder hetzelfde dekbed en ik word nooit wakker van de kou.

Mijn dochter van 10 maanden draagt nu een romper met korte mouw, een lange pyama en een wat dikkere slaapzak zonder mouwen. Als het straks kouder wordt rits ik de mouwen aan de slaapzak, ik las dat dat de warmte van de slaapzak met 35% verhoogd. En mocht het echt heel hard gaan vriezen, dan moet de verwarming maar een klein beetje aan.
Dekentje o.i.d. durf ik niet te gebruiken, ze gaat namelijk ook haar hele bed door in de nacht.

Terug
Bovenaan