Baby 11 maanden te klein?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Gisteren ben ik bij het CB geweest voor de 11 maanden controle.</p><p>Mijn zoontje weegt 9180 gram en is 70.5 cm. In de groeicurve zit hij nog wel in het gemiddelde vak maar zijn lijn zit helemaal onderaan. Een kleintje dus.. </p><p>Ik maak me een beetje zorgen en vraag me af of ie te klein is? Misschien eet hij niet voldoende?</p><p>Hij krijgt borstvoeding (wat ik meestal afkolf zodat ik weet hoeveel ie binnen krijgt) en zijn schema zit er ongeveer zo uit:</p><p>- Als ie wakker wordt 200 ml BV                      - Ontbijt: granenpapje uit een bordje aangemaakt met water en een halve banaan                                                                 - Rond 11 uur  200 ml BV                                 - Lunch: 1 boterham met hummus/pindakaas etc                                    - Tussendoor: fruithapje                                    - Rond 16 uur 200 ml BV                                    - Avondeten ongeveer 120 gram van wat wij eten en nog eens ongeveer 120 ml BV    - Voordat ie gaat slapen een papfles</p><p>Verder slaapt hij goed: maakt 12 uur vol. Meestal van half 8 tot half 8. Overdag pakt ie een dutje van 2 a 2.5 uur.</p><p>Misschien zie ik spoken maar ik wil natuurlijk het beste voor hem en ik ben bang dat ie niet genoeg groeit.</p><p>Iemand ervaring/tips?</p><p>Liefs van een ongeruste mama     </p>

Hoi!
Zoals ik lees denk ik gewoon dat je een gezond ventje hebt hoor, misschien is hij een beetje klein maar hij kan ook zo een groeispurt krijgen. Hier een mama met een grote baby die net boven de lijnen zit zn gewicht en lengte (10.8 kilo en 78.5 cm). Ik ben gisteren zelf ook geweest voor de 11 maanden check En mij werd verteld dat het in verhouding wel klopt en zolang je mannetje zich goed voelt en het goed doet zou ik me nog geen zorgen maken! 

[quote quote=10281952]En hoe groot zijn jullie zelf?[/quote]
Niet groot: ik 159 en mijn man 171. Mijn vader en schoonvader zijn wel langer, zo rond de 185. Als ik mijn groeigids van vroeger check was ik met 11 maanden wel langer, namelijk 77 cm en ruim 11 kilo. 

[quote quote=10281953]Hoi! Zoals ik lees denk ik gewoon dat je een gezond ventje hebt hoor, misschien is hij een beetje klein maar hij kan ook zo een groeispurt krijgen. Hier een mama met een grote baby die net boven de lijnen zit zn gewicht en lengte (10.8 kilo en 78.5 cm). Ik ben gisteren zelf ook geweest voor de 11 maanden check En mij werd verteld dat het in verhouding wel klopt en zolang je mannetje zich goed voelt en het goed doet zou ik me nog geen zorgen maken![/quote]
Oh wauw, wat goed. Wat een verschil zeg, 8 cm groter! Is het eetpatroon van jouw kleine een beetje hetzelfde als die van mijn zoontje?

[quote quote=10281965] Niet groot: ik 159 en mijn man 171. Mijn vader en schoonvader zijn wel langer, zo rond de 185. Als ik mijn groeigids van vroeger check was ik met 11 maanden wel langer, namelijk 77 cm en ruim 11 kilo.[/quote]
Dan is het ook niet gek als jullie kind wat aan de kleine kant is ;) Jullie zijn zelf ook niet groot 

Ach mijn dochter is 71,5 cm en 7,6 kg bij 11 maanden. Ook een kleintje en aan de lichte kant. Maar ze zit binnen de curve en dan nog, ik kijk naar hoe ze verder is. Eet goed, drinkt goed, slaapt goed, poept en plast, is levendig en een gezonde kleur. Ze kunnen er moeilijk wat cm bijplakken dus niks aan te doen ?

Alle kinderen zijn verschillend! 
Zat hij altijd al op die lijn of is hij echt gezakt in curve?
Mijn dochter zit al vanaf geboorte op de -1 lijn en is klein van stuk. Maar groeit wel volgens haar eigen lijn. 

Als dat zo is zou ik me zeker geen zorgen maken!

Terug
Bovenaan