Baby 11 maanden te klein?

@mamavandez 
Ik heb een grote eter en hij krijgt geen borstvoeding dus je kan het niet echt vergelijken maar mijn zoontje zit ook nooit stil dus hij heeft het ook wel nodig. Maar ik denk ook dat je zelf het beste aan voelt of hij genoeg binnen krijgt. Cb kijkt altijd na de 'perfecte' baby en als mama zijnde weet jij het beste wat je kindje nodig heeft. Je kan het altijd in de gaten houden maar lees ook dat jullie wat kleiner zijn dan ik en mijn man dus vind het heel logisch dat jullie kindje ook wat kleiner is. Als hij het verder goed doet zou ik gewoon lekker verder gaan zoals je het nu doet! 

Hij is zwaarder dan de mijne op die leeftijd. Wij hebben ook een klein ventje. Hij was met 11 maanden 73 cm en 8,5 kilo. Nu met 14 maanden 75 cm en 9,5 kilo. We moeten binnenkort een keer extra wegen en eventueel uitsluiten dat er niets medisch aan de hand is. Het CB drukte ons op 't hart om ons vooral geen zorgen te maken. Sommige kinderen zijn klein, anderen groot. Net als bij volwassenen. Onze zoon is daarnaast ook een onwijs actief mannetje. Dus hij houdt ook niet zoveel calorieën over om van te groeien. 
Ik lees dat jullie zelf ook niet groot zijn, dus waarschijnlijk is er niks aan de hand. 

Als hij netjes volgens zijn eigen lijntje groeit is het goed toch?
Hier met 9 maanden al 78cm (+2).. Echt een reusje. Ach ieder kindje groeit op zijn eigen tempo.
Lekker zo door gaan! Je doet het goed

Wij zijn deze week ook op de 11 maanden check geweest. 10 kg rond en 75,5 cm. Wij kregen weer te horen "een lange baby". Geen een kind is hetzelfde, als alles in verhouding is, dan is het prima denk ik! ?

Maak je geen zorgen. Zolang hij goet eet en drinkt en volgens zijn eigen lijn verder groeit is er niets aan de hand. Mijn middelste zoon was op die leeftijd ook 70.2 cm. Nog altijd zit hij op de onderste lijn van de groeicurve en is hij de kleinste van de peuterklas. Hij word ook vaak ook jonger geschat en hij werd in het begin als een lopende baby gezien haha. Zijn oudere broer was op die leeftijd 8 cm groter dus een flink verschil. Nu is mijn man bijna 1.90 en ik 1.54 dus hij zal het kleine wel van mij hebben. En veel jongens groeien in de pubertijd flink dus nog steeds niets te zeggen hoe groot of klein hij gaat worden! 

Klinkt helemaal niet gek hoor! Maar als je je toch zorgen maakt: ik denk dat je vooral moet kijken of de lijn afbuigt? Dan pas zou ik me "zorgen" maken (en dan nog is het relatief, want van mijn zoontje boog de lijn van hoofdomtrek ook af en dat is nu allemaal weer 'goed' - zijn ook momentopnamen).
Het maakt niet uit dat hij iets kleiner is toch? Trekt vaak wel weer bij hoor! Ons zoontje zit ook op de -1 lijn. Mijn broertje vroeger ook, is nu een lange gozer van bijna 190 ;). Dus het zegt iig niets over later!

Terug
Bovenaan