Baby 11 maanden vaak ontevreden

<p>Hallo allemaal :) </p><p>mijn dochter is 11 maanden en vaak Nog steeds vaak heel ontevreden. </p><p>Ze zuigt me soms helemaal leeg, ik weet het het klinkt heel naar maar zo ervaar ik het echt. </p><p>ze sliep net eindelijk 10 dagen achter elkaar dus dacht dat we het meeste wel gehad hadden maar nu ineens komt ze alweer dagen achter elkaar voor een fles en wordt ze meermalen per nacht wakker   En begint tussen 05:00 en 06:00 haar dag om vervolgens om 07:30 weer in te zakken en 2 uur te slapen. We hebben echt alles geprobeerd maar niets werkt.</p><p>De eerste maanden van haar leven heeft ze alleen maar gehuild... eigenlijk weten we niet beter.. in het begin kan zo’n kleintje er natuurlijk helemaal niets aan doen maar nu ze wat ouder is begin ik me er echt aan te storen... kan iemand mij vertellen of dit ook weer een fase is? <br />ze is nooit tevreden. Speelt 5 minuten met iets en ik dan vervolgens weer aan het jammeren en de aandacht aan het trekken met haar stem. Het is heel vervelend. Continu haar armpjes omhoog want ze wil opgetild worden en jammeren... vooral als ze moe is maar wij moeten haar slaapjes goed controleren omdat we anders snachts nog erger de pineut zijn... dus wil haar niet te pas en te onpas naar bed brengen maar een soort van ritme aan houden. <br /><br /></p><p>haar neefje van dezelfde leeftijd hoor je nooit, speelt makkelijk, is tevreden en huilt nooit, niet zo intens aandacht vragend als zij. De box vond ze nooit wat en nu ze kan staan staat ze continu in de box met haar armen wijd van “til me op zodat ik in de armen verder kan spartelen en jengelen”. Het is gewoon zelden goed... ze gaat 1 keer in de week naar een gastouder en die merkt het ook op maar zegt dat het er wel een beetje bij hoort. Maar het continu mijn aandacht vragen op een negatieve manier zuigt me echt een beetje leeg... ze gaat net zo lang door tot ze het voor elkaar heeft. <br /><br /></p><p>lieve moeders, het klinkt echt heel vervelend en hou natuurlijk hee veel van haar maar ik ben dat baby achtige zo zat! Ik heb in een behoorlijke postnatale depressie gezeten na mijn ongeplande keizersnede en het huilen van soms wel 10 uur achter elkaar  en sta daarvoor nogsteeds onder controle, en eerlijk ik voel me een stuk “lichter” dan een half jaar geleden maar ik vind dit gedrag ook weer zoooooo intens. Ik sta echt in dienst van haar.. en snap wel dat dat een beetje hoort maar kan iemand mij vertellen of dit erbij hoort of dat dit wel een beetje uitzonderlijk gedrag is. <br /><br /></p><p>thnx alvast :)))</p>
 
Heel herkenbaar. Mijn kleine man is ook 11 maanden en ook erg zeurderig, zijn nichtje van 5 dagen ouder is ook zo aan het jammeren. Ik snap heel erg dat het onder je huid zit, dat heb ik ook. Wel vooral op dagen dat ik die nacht erg slecht heb geslapen, als ik goed heb geslapen kan ik er een stuk beter mee omgaan merk ik. 
Hij wil steeds zijn zin hebben en wil vooral stoute dingen doen, als ik hem dan corrigeer wordt hij driftig. Het is heel vermoeiend inderdaad, en wat betreft die nachten... hier werd hij ook een tijdje om 5.00 wakker, dat bleek honger te zijn, dus nu krijgt hij meer eten voor het slapengaan.
Vannacht was het hier feest, vanaf 2.40 werd hij iedere zoveel tijd wakker en maakte mij daarmee ook wakker. Ik heb ook de oplossing niet.. maar probeer zoveel mogelijk je rust te pakken als je kindje dat ook doet... ik ga vaak al om 21.00 naar bed tegenwoordig ? en ik doe vaak ook een dutje als hij ook slaapt.. dat helpt in ieder geval voor mijn gemoed
 
Waarom laat je haar niet lekker buiten de box ontdekken? Misschien wil ze meer dan ze nu kan of dat haar aangeboden wordt.
Dat een baby maanden huilt is trouwens niet normaal. Hebben jullie ooit onderzocht waar dat vandaan zou kunnen komen? 
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Ik kon me als kind uren vermaken, terwijl mijn broer alles sloopte. Elk kind is nu eenmaal anders.
 
BenB
We proberen natuurlijk alles, een loopauto, ze speelt op de grond, op de bank, in haar trip trap... natuurlijk laten we haar verder ontdekken dan de box.
zoals beschreven huilde zij de eerste maanden en ja natuurlijk hebben wij er alles aan gedaan om te ontdekken waar dit vandaan komt.. artsen, een osteopaat, de huilpoli. Ze bleek gewoon een hele alerte baby die meer wilde dan ze kon ... dus ja ongetwijfeld zal dat nu ook meespelen maar op een gegeven moment,  als je echt alles al hebt geprobeerd, je creativiteit een beetje op. Hiermee ben je de hele dag druk... het is niet alsof we vanaf de bank toekijken hoe ons kind zich rot verveelt :) 
ze huilt ook nu niet meer, het is jengelen, aandacht vragen, gillen en dat 70 procent van de dag. Het is slopend 


@Marjoow 
 

Wat "fijn" en vervelenden voor jou om te horen dat we niet de enige zijn :))) 
Wij gaan indd ook al heel vroeg naar bed om zo het ergste op te vangen. 
De laatste tijd ook meer voor mezelf aan het doen.. ik word er anders echt niet gezelliger op haha! Ooit lachen we erom .. denk ik? :p als het maar ophoudt voordat de pubertijd. 


honger kan ze bijna niet hebben maar misschien dat we hier nog wat mee kunnen experimenteren, dank! 
 
 
Dat is al meer informatie dan in eerste instantie uit je verhaal bleek ;)
Wij hebben ook zo'n dametje dat meer wil dan ze kan en dat frustreert haar. We proberen haar zoveel mogelijk te helpen en aan te moedigen. Meer kun je helaas niet.  
Het lijkt me zwaar als je je kind de hele dag moet entertainen. Dan ook nog die gebroken nachten... 
Ik wil je veel succes wensen!
 
Heel herkenbaar. Geloof me je bent niet de enige! Je hoort altijd de positieve verhalen van iedereen maar ondertussen ben ik er wel achter dat we niet de enige zijn.
Gister avond zaten we hier op de bank en kwamen we na 9 maanden wel tot de conclusie dat we het niet echt getroffen hadden met zo'n lastig meisje, maar dan moeten we ook weer lachen dat het ons niks verbaasd dat het ons overkomt en noemen we een paar positieve puntjes.
Hier blijft ook elke dag weer doorkomen. Op de klok kijken sommige dagen of ze al mag slapen, in een strak regime want anders krijg je hem dubbel terug in de nacht, hele dag jammeren, niet willen avond eten nou ik kan nog wel even doorgaan. Mensen hebben altijd snel een mening, maar wie het niet heeft meegemaakt dat een baby 10 uur per dag huilt kan er echt niet over meepraten zo intens is het. Hier ook dagen van 6-9 uur gehad. 


Ik hoop dat straks als ze 1,5-2 is zich wat beter in haar velletje voelt! Het is even doorbijten dappere mama!
 
Hi mama,
 
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Een echte huilbaby die non stop aan de gang bleef. Bleek een ernstige vorm van reflux te hebben. Nu met medicatie onder controle. 


Maar het blijft een temperament volle jongen. Wandelen is 10 minuten leuk en dan huilen. De auto is krijsen van begin tot het eind en hij wil heel de dag vermaakt worden. Ook ik tel ooit de uren af tot hij naar bed mag. En dan loop ik op mijn tenen door het huis omdat hij overal wakker van wordt. 


Goed van je dat je meer dingen voor jezelf gaat doen. Ik probeer dat ook te doen, maar hem loslaten vind ik toch heel moeilijk. Maar zeker noodzakelijk. Naast mama zijn ben je ook nog gewoon 'jij'. 


Ik denk echt dat dit overgaat als ze straks wat meer kunnen en kunnen aangeven wat ze graag zouden willen. 

Je bent een dappere mama en het is niet erg om deze gevoelens te hebben. Je mag trots zijn op jezelf! 
 
Terug
Bovenaan