Baby 11 maanden vaak ontevreden

Ik heb gelukkig geen huilbaby gehad, maar wel een heel gespannen kindje. In principe geen lastig kindje, zolang het ritme maar strak en voorspelbaar was. En eigenlijk is dat nog steeds zo. 
Ik ben voor nu heel blij dat het weer mooi weer wordt... binnen is het echt bijna geen doen, als hij in de tuin kan zijn is meneertje helemaal gelukkig en jammert hij eigenlijk niet
 
Hier hetzelfde hoor.. dochter wordt volgende week 1. De laatste tijd ook veel aan het jammeren. Dan wil ze opgetild worden, wil ze op schoot, wurmt ze zich weer eraf. Dan weer jengelen omdat ze op de grond zit.  
Avondeten gaat ook niet best. Kreeg haar vandaag met geen mogelijkheid in de stoel. Verzet zich enorm. Uiteindelijk heeft ze bij mij op schoot en deels staand haar eten gehad. Totdat ze er klaar mee is en dan slaat ze de lepel weg of spuugt het uit. Daarna gaf ik haar een stuk banaan en dan zit ze weer te lachen. Dat vindt ze geweldig. Liet zich ook opeens in de stoel zetten. 
Verder is ze niet gefrustreerd door dingen wat ze niet kan, want lopen doet ze al dus ze heeft alle vrijheid om te ontdekken. Bepaalde dingen mag ze niet en blijf ik haar corrigeren. Soms wordt ze dan boos en wil ze mij bijten of gaat ze gillen ?
Ja het is een pittige tante. Ze slaapt snachts gelukkig wel goed. Overdag ook wel redelijk goed. 
 
Hallo. Ik zie dat deze berichten al van een aantal jaar geleden zijn. Maar ik herken me echt heel erg in alle berichten bij onze zoon. Mannetje lijkt ook snel ontevreden, overprikkeld, geen rust in de kont, totaal niet knuffelig, slaapt onrustig, vrijwel de hele dag 'miemelen'. Icm mijn postnatale depressie is dat een hele uitdaging, al bijna 9 maanden lang. Ik ben dus ook heel nieuwsgierig hoe het ondertussen bij jullie gaat, of jullie nog tips hebben en ik hoop er tevens een beetje moed uit te kunnen halen dat het echt beter wordt.. Liefs, een wanhopige mama
 
Herkenbaar. Wat bij ons helpt is voorspelbaarheid en een dagstructuur. Misschien picto's gebruiken? Kan je volgens mij wel ergens iets online over vinden. Of zelf maken adv plaatjes of stickers. Bij te veel vrijheid (en te weinig slapen) kan mijn kind ook erg onrustig worden soms. Maar ik merk dat een absolute must (vooral voor jezelf) ook een andere ouder of oppas is. Zeker als je merkt dat je zelf moe of prikkelbaar wordt. Een kind staat altijd aan, dus als je de kans ziet de zorg even af te schuiven, vooral doen!
 
Terug
Bovenaan