Baby 11 maanden

<p>Hoi medeforummers, </p><p>mijn zoontje is bijna 11 maanden en sinds een paar weken is het opvoeden begonnen. Hij wil graag aan kabels en stopcontacten zitten maar zodra ik hem hierbij weghaal wordt hij driftig en begint te huilen met tranen. De box en woonkamer liggen vol met (naar mijn idee ;)) leuk speelgoed; maar helaas heeft hij alleen oog voor dat wat niet mag. Ik ben alleen met mijn zoontje en het constant corrigeren en de driftbuien putten me soms uit. Ook kan hij zich niet lang in de box vermaken. Dat gillen frustreert me enorm. Het is verder echt een makkelijke, lieve maar enorm ondeugende baby maar ik raak soms uitgeput van het gillen als hij zijn zin niet krijgt. Ik geef er niet aan toe maar vindt zijn tranen echt verschrikkelijk moeilijk om te zien. Als ik “streng” moet zijn en hij begint te huilen voel ik me zo’n slechte moeder. Herkenbaar en zo ja, hoe gaan jullie er mee om? </p>

Je zal hem nu toch echt duidelijk moeten maken dat het niet mag. Dit kan door hem erbij weg te halen, te zeggen dat het niet mag en evt samen met hem met iets anders te gaan spelen. 
Weet niet of je het al gedaan hebt, maar doe van die stopcontactbeveiligers in je stopcontacten. Dan is het iets minder erg als hij eraan zit. 

Die van ons wordt volgende week 11 maanden en hier precies het zelfde. De box wil hij niet want hij wil vooral op onderzoek uit. Wat natuurlijk heel logisch is. dus neem ik hem overal mee naar toe wat ik ga doenm bij de wc neem ik hem ook mee en als ik kook zet in hem in zijn stoel bij me in de keuken. Of op de grond met een pan en een pollepel. Accesoires heb ik niet meer op handbereik staan en stopcontacten heb ik een beveiliging systeem voor. Verder als hij ergens niet mag komen corrigeer ik hem en zeg ik dat hij daar niet mag en haal ik hem weg. Hij huilt niet gelukkig maar ik zeg het niet op een boze manier. hij begrijpt nu dat nee of niet doen dat hij daar dan niet mag komen en gaat nu vaak uit zich zelf weg als ik dat zeg! Dus probeer het niet te boos te zeggen misschien helpt dat? Want steeds huilen lijkt me ook niet fijn.

Die van ons is nog niet zo oud, dus heb er nog geen ervaring mee. Misschien kan het helpen om hem af te leiden of iets in z'n handen te geven?
Ik weet dat mijn schoonzusje het meerendeel van het speelgoed op zolder heeft staan en dit constant afwisselt om het aantrekkelijk te houden.
Enne, natuurlijk ben je geen slechte moeder! Het zou veel erger zijn als hij een schok krijgt of hij iets in z'n handen krijgt wat niet mag. Het klinkt als een kereltje met een duidelijk eigen willetje! Aan de ene kant heel leuk, maar misschien soms ook wel vermoeiend. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes!

Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat de meeste kinderen tot 1 jaar de link nog niet echt kunnen leggen dat wanneer jij nee zegt ze daar ook niet mogen zijn. Maar daarna moet je wel steeds corrigeren want dan gaan ze het wel begrijpen.

Wij hebben niets meer in handbereik. Stopcontacten zit beveiliging op en de accessoires zijn niet laag. Dit helpt ontzettend. Ik vraag mij inderdaad af of ze het al echt begrijpen. 

Onze zoon is ook 11 maanden en wij merken ook dat het opvoeden echt is begonnen. Wij halen geen accessoires weg omdat wij van mening zijn dat hij moet leren eraf te blijven. Wij willen niet dat als wij bij mensen op bezoek zijn, zij dingen van tafel moeten halen omdat onze zoon er is. Stopcontacten uiteraard wel beveiligd. Onze zoon begrijpt het maar al te goed wanneer wij hem erop aanspreken als hij ergens aan zit waar hij niet aan mag zitten van ons. Dit gaat ook regelmatig gepaard met flinke schreeuwbuien, maar na een aantal keer duidelijk te zijn geweest huilt hij er niet meer om.
Wat hier goed helpt als hij wel in een huilbui zit, is met hem op de grond gaan zitten spelen. Wij kunnen dan na 5 a 10 minuten rustig bij hem weglopen en hij speelt dan zelf verder

Hier ook zoals anemoontje zegt. Het huis vooral "kindproof" gemaakt. Als iets niet mag zeg ik "nee nee". Hij draait zich dan vaak om naar mij en of hij stopt of hij gaat toch door. Als hij door gaat dan leid ik hem af door iets anders met hem te gaan doen. Ik zou jezelf voorhouden dat je dit doet om je kindje te beschermen. Dan ben je juist geen slechte moeder denk ik dan maar.

Terug
Bovenaan